Senaste nytt

Ny British Airways rea från Sverige

Homer

Medlem
De har flyttat BKK till T5 nyligen (november?), jag flög från T3 i somras. Det tror jag var den sista batchen longhaul som försvann från T3. Nu finns bara några flighter till mestadels central-/östeuropa kvar (Warsaw, Helsinki, Vienna, Prague, Lisbon, Budapest, Bucharest och Gibraltar).

JAL flyger från T3, när Joint Venture till Japan blir klart (våren 2014?)
så blir det förhoppningsvis ändå fler roliga ruttmöjligheter.

När *A flytter ut kanske Malaysia och Sri Lankan flyttar från T4, men knappast QR som
spenderat ££££ på sin nya lounge (som man inte har tillträde till om man inte flyger QR J/F)
 

011430121

Medlem
Då blev det ännu en BA resa, denna gång blir det New York!
Känns som att mötena med BC medlemmar blir dyra.
Tror att @Doc har någon typ av provision från BA, som han har argumenterat att man skall välja BA och BA Visa.
Köper som en tog just nu på BA Visa för att komma upp i 200 K detta år.
Gäller nu att se till att man inte hamnar i TV 3:s Efterlyst eller Lyxfällan!
 

Tord

Medlem
Bokade OSL-LHR-EWR-LAX-OGG-LAX-EWR-LHR-OSL igår över påsk på AA.com.
Idag har det blivit OSL-CHI-LAX-OGG-DFW-EWR-LHR-OSL..... Har aldrig råkat ut för detta innan. Tider har ändrats men inte rutten.. Har man rätt att avboka om de inte kan rätta till det?
 

Tord

Medlem
Ok.. Provar det nästa gång. Ringde det svenska numret och fick hjälp så nu är det OSL-LHR-BOS-LAX-OGG-LAX-BOS-LHR-OSL.. :)
747 båda vägarna är bättre än 777 som det var till EWR.
 

Senator

Moderator
Ok.. Provar det nästa gång. Ringde det svenska numret och fick hjälp så nu är det OSL-LHR-BOS-LAX-OGG-LAX-BOS-LHR-OSL.. :)
747 båda vägarna är bättre än 777 som det var till EWR.

Jag åkte BOS-LAX själv i November. Överlägsna bästa AA flight jag har haft...
 

Tord

Medlem
Då hoppas jag på en repris :)
Tyckte hon bokade en tight conection på vägen hem 45 min på LAX men det kanske går..
Hur är det med avios uppgradering till first när man bokat med AA. Det är ju BA flight nr men det kanske inte hjälper?
 

Senator

Moderator
Då hoppas jag på en repris :)
Tyckte hon bokade en tight conection på vägen hem 45 min på LAX men det kanske går..
Hur är det med avios uppgradering till first när man bokat med AA. Det är ju BA flight nr men det kanske inte hjälper?

Tror info finns i en tråd: Avios uppgradera måste vara på BA ticket stock (125) och inte AA (001). Därför rekommenderar jag att boka med BA om man planerar uppgradera.
 
Toppen