Senaste nytt

Ny British Airways rea från Sverige

Senator

Moderator
Vi åkte med BA från HEL i fredags med byte till AA101. BA använder T3 på rutten LHR-HEL och vi 3 i CE fick en egen buss från plattan. Väldigt smidigt byte, i AA loungen ca 15min efter dörren öppnades.

AA B77W var väldigt bra. Hela paket (minus BA GF) mycket bättre än BA CW som jag upplevde det.
 

AABack2ARN

Medlem
Även om LHR T3 inte har BA GF så har du en hyggliga BA lounge samt CX F lounge som är (minst sagt) ok och framför allt bättre än AAs lounge.

Har faktiskt flugit SAS till och från LHR T3 vid några tillfällen för vidare transport med AA för att slippa terminalbytet. Det går fortfarande att routa med SAS men deras nya SAS Plus lockar inte till det när alternativet med BA är C.

För övrigt kan jag rekommendera AY på sträckan LHR-HEL i C som jag tycker är något bättre än BA.
 

Homer

Medlem
Vi åkte med BA från HEL i fredags med byte till AA101. BA använder T3 på rutten LHR-HEL och vi 3 i CE fick en egen buss från plattan. Väldigt smidigt byte, i AA loungen ca 15min efter dörren öppnades.

AA B77W var väldigt bra. Hela paket (minus BA GF) mycket bättre än BA CW som jag upplevde det.

Även jag har testat recension här men någon deluxe busservice blev det inte.
Varför besökte du AA:s lounge när det finns BA GF och Cathay F lounge :confused:

Även om LHR T3 inte har BA GF .

Jomen visst finns BA GF där med nästan exakt samma mat och dryckutbud som i T5
 
Last edited:

AABack2ARN

Medlem
Tänkte inte på att BAs lounge i T3 också är konceptet Galleries First, den är ju liksom så mycket mindre än deras lounge i T5... Utbudet kanske är detsamma, det har jag inte riktigt tänkt på. Kanske till och med bättre eftersom loungen i T3 aldrig har blivit underkänd av myndigheterna ;)
 

Senator

Moderator
Även jag har testat recension här men någon deluxe busservice blev det inte.
Varför besökte du AA:s lounge när det finns BA GF och Cathay F lounge :confused:




Jomen visst finns BA GF där med nästan exakt samma mat och dryckutbud som i T5

Vi behövde lite hjälp av AA med några frågor, samt hade ett antal jobbrelaterade åtaganden innan avresa så vi gick till AA. Hann inte med annat.

Läste din feedback om AA, ungefär samma upplevelse. Vi hade max 40% i C på vår resa, så vi fick toppen service. Jag frågade efter, och fick en espresso från F. Det stod nämligen i min meny att sådant erbjöds i C...
 

Homer

Medlem
Tänkte inte på att BAs lounge i T3 också är konceptet Galleries First, den är ju liksom så mycket mindre än deras lounge i T5... Utbudet kanske är detsamma, det har jag inte riktigt tänkt på. Kanske till och med bättre eftersom loungen i T3 aldrig har blivit underkänd av myndigheterna ;)

Mindre ja, men mindre folk (färre antal alltså, inte småväxta :) ) jag tror inte BA har några Long Haul flighter från T3
och få Short-Haul.

Enda skillnaden jag kunde notera var att det inte fanns Zacapa Rom i GF T3(vilket naturligtvis är en smärre katastrof)
Maten var dock identisk, dvs. Galleries First LHR: Dining menu and food options 2013

Men besöker man GF T5 ofta tyckar jag nog att Cathay:s lounge är mer intressant.

Jag frågade efter, och fick en espresso från F. Det stod nämligen i min meny att sådant erbjöds i C...

Återigen det fick inte jag, "we've got 8? pods only and they are for First class"
Jaha, varför står det i menyn att man kan få det då?
Fullt i alla klasser f.ö.
 

nota bene

Medlem
Mindre ja, men mindre folk (färre antal alltså, inte småväxta :) ) jag tror inte BA har några Long Haul flighter från T3
och få Short-Haul.
De har flyttat BKK till T5 nyligen (november?), jag flög från T3 i somras. Det tror jag var den sista batchen longhaul som försvann från T3. Nu finns bara några flighter till mestadels central-/östeuropa kvar (Warsaw, Helsinki, Vienna, Prague, Lisbon, Budapest, Bucharest och Gibraltar).
 

AABack2ARN

Medlem
Återigen det fick inte jag, "we've got 8? pods only and they are for First class"
Jaha, varför står det i menyn att man kan få det då?
Fullt i alla klasser f.ö.

Se där, i alla fall ett skäl att flyga första klass på AAs nya plan ;)

De borde lasta något fler än 8 pods med tanke på att det är just 8 platser i F som alla brukar vara upptagna och att en pod inte väger så fasansfullt mycket. Men så vet de flesta amerikaner inte vad gott kaffe är så de kanske inte går åt...
 
Toppen