Senaste nytt

Ny bilpoolsaktör i Stockholm: car2go

Dr. Miles

Expert
Antagligen dem som använder kreditkort drabbas inte av samma problem som du. Du är första personen som rapporterade problemet.

Om det står VISA eller MasterCard logo på ditt kort betyder inte automatiskt att det är ett kreditkort.
Men du kan strunta i att lyssna på andras råd. Det är du som bestämmer hur du vill göra.
 

Bo Gran

Medlem
Antagligen dem som använder kreditkort drabbas inte av samma problem som du. Du är första personen som rapporterade problemet.

Om det står VISA eller MasterCard logo på ditt kort betyder inte automatiskt att det är ett kreditkort.
Men du kan strunta i att lyssna på andras råd. Det är du som bestämmer hur du vill göra.

Jag vet inte vad det var som var så svårt att förstå med "Jag HAR använt ett kreditkort" samt även "Jag försökte diskutera car2go"
Andras räd är alltså att jag ska använda ett kreditkort som jag redan använder? Ska jag strunta i det menar du?

Finns det ingen administratör som kan flytta er kortdiskussion till rätt tråd.

Jag trodde denna tråd skulle handla om car2go.
 

RickardG

Medlem
Jag vet inte vad det var som var så svårt att förstå med "Jag HAR använt ett kreditkort" samt även "Jag försökte diskutera car2go"
Andras räd är alltså att jag ska använda ett kreditkort som jag redan använder? Ska jag strunta i det menar du?

Finns det ingen administratör som kan flytta er kortdiskussion till rätt tråd.

Jag trodde denna tråd skulle handla om car2go.
Nu förstår jag ingenting. I ditt första inlägg skriver du att de vägrar betala tillbaka, men sedan skriver du att du använt ett kreditkort och att du efter reklamation fått pengarna tillbaka av kortutgivaren. Varför väntar du då på pengar från car2go? Från din synvinkel är väl de ekonomiska förhavandena avklarade?
 

Dr. Miles

Expert
Jag vet inte vad det var som var så svårt att förstå med "Jag HAR använt ett kreditkort" samt även "Jag försökte diskutera car2go"
Andras räd är alltså att jag ska använda ett kreditkort som jag redan använder? Ska jag strunta i det menar du?

Finns det ingen administratör som kan flytta er kortdiskussion till rätt tråd.

Jag trodde denna tråd skulle handla om car2go.
Många som har kommenterat till ditt fall har inte uttryckligen sagt det så säger jag:
"Car2go har dålig kundtjänst. Tack för varningen."
Är du nöjd?

När det gäller andras råd, det är välmenat och inte

Om det var rikrigt kreditkort kan du bestrida betalningen hos Danske Bank (ditt kortutgivare). Då slipper du att lägga ner onödigt mycket tid på car2go.
Därför många undrar varför du inte går enklaste vägen.

Men om det inte var kreditkort, så måste du själv göra bedrägerianmälan hos Polisen och det kan ta tid och det är inte säkert att du kan få pengarna tillbaka.
 

Bo Gran

Medlem
Eftersom du inte förstår nånting så vet jag inte riktigt vad jag ska börja med, annat än kanske att jag skrev om car2go och det spårade ur att handla om kort. Jag vet inte hur man får er kortdiskussion flyttad till en annan del av detta forum.

Ja, car2go tog dubbelt betalt av mig.
Ja, jag har försökt få dem att föra tillbaka pengarna.
Ja, jag har kontaktat kortutgivaren.
Ja, de har TILLFÄLLIGT satt tillbaka pengarna och kan dra tillbaka dem om de hittar nån anledning till det.
Ja, jag trodde att ett seriöst företag enkelt skulle föra tillbaka pengarna, som alla andra företag jag haft att görna med, när de gjort fel.
Ja, med stor sannolikhet är min ekonomiska situation i detta avseende ok.
Ja, jag ser det som en stor risk att andra råkar ut för liknande (finns fler exempel på det när man söker på nätet)
Ja, jag tyckte det var lämpligt att varna andra för car2go (INTE FÖR KORT)
Ja, jag verkar vara den ende som diskuter car2go.

Nej, jag diskuterade aldrig kort utan bristerna hos car2go, men detta gömdes i en bissar off-topic-diskussion. Allt har handlat om kort. Had eni så svårt att förstå att jag skrev om car2go och inte om kort? Eller var det medvetna missuffattningar?

Det är en välkänd taktik på internet att försöka vrida jobbiga och för företaget pinsamma diskussioner till att handla om nåt annat, mindra farligt.
 

Bo Gran

Medlem
Många som har kommenterat till ditt fall har inte uttryckligen sagt det så säger jag:
"Car2go har dålig kundtjänst. Tack för varningen."
Är du nöjd?

Varför tror det handlar om jag jag ska bli nöjd med kommentarerna här? Det handlar FORTFARANDE BARA om car2go, och det är inte bara kundservicen som klickar, utan deras ekonomiska hantering, framför allt. Kan jag bli dubbeldebiterad så kan ju naturligtvis alla andra kunder bli det också.

När det gäller andras råd, det är välmenat och inte

Men det har ju hittills inte handlart om råd vad gäller car2go. Allt handlade ju plötsligt bara om kort.

Om det var rikrigt kreditkort kan du bestrida betalningen hos Danske Bank (ditt kortutgivare). Då slipper du att lägga ner onödigt mycket tid på car2go.

Danske Bank??? Har du flyttat mitt kort dit?
 

DanielKif

Medlem
Eftersom du inte förstår nånting så vet jag inte riktigt vad jag ska börja med, annat än kanske att jag skrev om car2go och det spårade ur att handla om kort. Jag vet inte hur man får er kortdiskussion flyttad till en annan del av detta forum.

Ja, car2go tog dubbelt betalt av mig.
Ja, jag har försökt få dem att föra tillbaka pengarna.
Ja, jag har kontaktat kortutgivaren.
Ja, de har TILLFÄLLIGT satt tillbaka pengarna och kan dra tillbaka dem om de hittar nån anledning till det.
Ja, jag trodde att ett seriöst företag enkelt skulle föra tillbaka pengarna, som alla andra företag jag haft att görna med, när de gjort fel.
Ja, med stor sannolikhet är min ekonomiska situation i detta avseende ok.
Ja, jag ser det som en stor risk att andra råkar ut för liknande (finns fler exempel på det när man söker på nätet)
Ja, jag tyckte det var lämpligt att varna andra för car2go (INTE FÖR KORT)
Ja, jag verkar vara den ende som diskuter car2go.

Nej, jag diskuterade aldrig kort utan bristerna hos car2go, men detta gömdes i en bissar off-topic-diskussion. Allt har handlat om kort. Had eni så svårt att förstå att jag skrev om car2go och inte om kort? Eller var det medvetna missuffattningar?

Det är en välkänd taktik på internet att försöka vrida jobbiga och för företaget pinsamma diskussioner till att handla om nåt annat, mindra farligt.
Kan det vara så att många förstår problemet och tycker att det är tråkigt att du drabbades av en dubbeldebitering. Många är är säkert tacksamma för varningen. Jag är det!
Dock så ser jag inte det som jättekonstigt med tanke på att du inaktiverat kortet och sedan aktiverat det.

Jag skrev det innan men skriver det igen: Jag tycker det är synd att du drabbades.
Jag tycker fortfarande det är så att bolaget har en tjänst som är attraktiv trots ditt missöde. Att de har en kundtjänst som är väldigt svår att få tag på är också tråkigt.

Många män, även jag, vill komma med en lösning när ett problem läggs fram. I all välmening. Jag ber om ursäkt om du tagit illa upp av rådet jag skrev.

Din attityd är lite tråkig. Även sättet du framställer dina klagomål. Det är så uppenbart att du vill klaga på dem, med rätta kanske. Men man får inte alltid medhåll i klagomål.

Tack för mig igen.
 

ekf

Medlem
@Bo Gran , ursäkta om vi varit otydliga eller om du uppfattar folk som otrevliga. En del bottnar säkert i att det inte varit tydligt vad som skett... Om du har blivit av med pengar eller ej, exempelvis, därav frågan om vad du betalat med för typ av kort. Detta i all välmening för att hjälpa dig i den utsatta situation du beskrev i ditt ursprungliga inlägg.
Vad gäller car2go i övrigt kan jag tyvärr inte bidra till diskussionen då jag aldrig använt deras tjänster, men jag tackar för varningen.
 

Dr. Miles

Expert
Det är en välkänd taktik på internet att försöka vrida jobbiga och för företaget pinsamma diskussioner till att handla om nåt annat, mindra farligt.
Du låter som Recep Tayyip Erdoğan eller George W Bush. Alla som inte håller med dem är med på fiendens sida automatiskt.
Däremot finns det folk som håller på med det du säger. I SAS forum kan du hitta en medlem som håller på med sånt.

Vi har inget ekonomiskt intresse (i all fall mig) på car2go så det är absolut inte menat att minska din trovärdighet eller skydda car2go.
Som jag skrev i min tidigare inlägg (som postades i under pågående inmatning av texter), vi som kommenterade på ditt inlägg är i ren välmening vill tipsa dig om vad man kan göra och inte kan göra när man har betalat med bankkort/kreditkort.
 
Toppen