Ny bilpoolsaktör i Stockholm: car2go

Diskussion i 'Hyrbilar' startad av Morgan, 1 December 2014.

1. Morgan

Morgan Medlem

Förutom Sunfleet har det mest funnits idealistiska kollektivlösningar för bilar - men nu är Daimler här, eller rättare sagt Smart genom car2go.

Har ingen större uppfattning om det än. Största fördelen mot Sunfleet är att man ska kunna lämna någon annanstans än där man hyr. Största nackdelen att det mest verkar vara innerstan och att bilarna inte rymmer något mer än dig+1.

Hej Stockholm!

VIa Frihet med car2go får man en timme gratis och ingen startkostnad.

Bryant gillar detta.
  2. alex900

alex900 Medlem

Såg en på gatan idag faktiskt och tänkte kolla upp det.

Synd att det inte verkar gå att köra till Arlanda och lämna den där, hade varit smidigt.

3. Morgan

Morgan Medlem

Nu finns Car2Go på Arlanda och Bromma! Dessutom får man nu parkera utanför tullarna i Kista, Solna, Sundbyberg och Hammarby Sjöstad.

För Bromma tillkommer 60 kronor och Arlanda 90 kronor. Det är långtidsparkeringen på Bromma och P45 på Arlanda. Priset Stockholm-Arlanda blir c:a 30 minuter * 4 kr/min + 90 kr = 210 kr Stockholm-Arlanda utan köer!

4. I used car2go for years in San Diego. Great service. Highly recommend signing up now during the free period, even if you have no current plans to use it. I am using car2go here in Stockholm a lot more these days, now that Hammarby Sea City is part of the "home area"

palmen gillar detta.
  5. cbroxe

cbroxe Medlem

Tack för tipset! Har precis reggat mig och validerat uppgifterna nere på Centralen.

6. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Car2go är jäkligt smidigt. Även om jag inte lyckades starta bilen första gången

7. slugger4567

slugger4567 Medlem

Jag är väldigt negativ, de snor min gatuparkering!

agehall, Jakob K och Bryant gillar detta.
  8. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har inte sett det så..(ingen bil) Men du har ju rätt.

9. matte_ante

matte_ante Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Grym grej. Måste testas

10. FlyingErik

FlyingErik Medlem

Har en fråga som jag grubblat på gällande car2go. I innerstan så är det ju städdag en gång per vecka, (min gata måndag 0 - 6).
    Car2go har i villkoren att så länga man parkerar enligt parkeringsreglerna så är det OK.

Någon vecka sedan hade en car2go-smart ställt sig på min gata lördageftermiddag, varpå ingen ytterligare valde att använda bilen och måndagmorgon hade den således fått p-bot.
    Hur fungerar reglerna här?
    Låt sig att jag istället hade ställt mig utanför söndag 23.59, hade det varit OK?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!