Senaste nytt

Ny begränsning på antal lounge-gäster som EuroBonus Gold?

Sahlen

Medlem
Kommer man in i guldloungen på Arlanda utan guldkort men med first class-anslutning i Frankfurt? Resan till Frankfurt går med SAS Plus.
 

sweflyer

Medlem
Kommer man in i guldloungen på Arlanda utan guldkort men med first class-anslutning i Frankfurt? Resan till Frankfurt går med SAS Plus.
Om jag tolkar Star Alliance-reglerna rätt har man rätt att besöka vilken Star Alliance lounge som helst utom vissa namngivna. Det borde vara same-day ticket som gäller oavsett om första benet i detta fall inte har First. Då borde du ha rätt att gå in i SAS Gold Lounge.
International First Class Customers are entitled to access member airline lounges. Some member airlines offer exclusive lounges for customers travelling in International First Class. Eligible International First Class customers also have access to all other member airline lounges too. You will need to show your boarding pass in International First Class on a Star Alliance flight departing from the local airport. You are entitled to a maximum of one guest. Exceptions are: LH HON/First Class Lounges in FRA/MUC; LX HON/First Class Lounges in ZRH/GVA; OS HON/First Class Lounges in VIE; TG Spa Lounge in BKK (subject to change)
 

mha321

Medlem
Om jag tolkar Star Alliance-reglerna rätt har man rätt att besöka vilken Star Alliance lounge som helst utom vissa namngivna. Det borde vara same-day ticket som gäller oavsett om första benet i detta fall inte har First. Då borde du ha rätt att gå in i SAS Gold Lounge.
Fast set står ju också att avgången måste vara från Local airport, så det borde väl bara vara aktuellt om du flyger First från Stockholm, vilket inte går.
 

Platinum

Medlem
Jag undrar lite om ni vet hur hårda SAS är på när det kommer till att gästa familjen i SAS Gold Lounge på ARN? På SAS hemsida så står det att familj avser "wife/husband/partner and children". Om jag nu ska resa med min kära mor och bror - vet ni om de någonsin ifrågasätter det eller borde det gå bra?
 

SNIFF

Medlem
Jag undrar lite om ni vet hur hårda SAS är på när det kommer till att gästa familjen i SAS Gold Lounge på ARN? På SAS hemsida så står det att familj avser "wife/husband/partner and children". Om jag nu ska resa med min kära mor och bror - vet ni om de någonsin ifrågasätter det eller borde det gå bra?
Borde inte vara något problem.
 
Toppen