Ny App från SAS

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Roger J, 27 September 2011.

  1. Roger J

    Roger J Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
  2. rickardjacobson

    rickardjacobson Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Riktigt ful app!
     
  3. India Alpha

    India Alpha Medlem

    Ort:
    ARN/OSL
    Land:
    Sverige Sverige
    Ödmjukhet? Och även om SAS är punktliga så har de också sabbat många resor och kvällar med sina bristande kommunikationer vid ändrade/inställda flyg. Verkar mer vara en reklambyråprodukt från city än något som har med verkligheten att göra. Om SAS nu är så punktliga, våga förändra villkoren för frekventa resenärer som drabbas av förseningar. Det skulle visa konkurrenterna var skåpet står. Och det skulle få mig att välja SAS ännu oftare.
     
  4. Jag tyckte att det var både kul och snyggt producerat. Sedan skulle man väl önska att SAS fokuserade på att färdigställa sin utlovade iPhone-app för de som verkligen reser med SAS och inte med konkurrenterna, men det är en annan sak...
     
    1 person likes this.
  5. vicce

    vicce Medlem

    Ort:
    GBG/Sthlm
    Land:
    Sverige Sverige
    Tänk den dagen då SAS inte är punktligast längre... Tar de bort appen då? :)
     
  6. India Alpha

    India Alpha Medlem

    Ort:
    ARN/OSL
    Land:
    Sverige Sverige
    Egentligen var inte min kritik mot appen i sig, den är fint producerad. Min kritik är snarare att den är felfokuserad. Jag som konsument/resenär är intresserad av saker som gör mitt resande bättre, roligare eller vad det nu kan vara för variabel som toppar just listan.
    När någon på SAS sa go till denna app så glömde man nog att tänka det steget som man gör som konsument utan tänkte nog på PR-värdet och kanske för att locka till skratt kring ett varumärke och bolag som haft det kanska tufft de senaste åren. Och där har SAS lyckats. Men konsekvensen är en kommunikation som ser supersöt ut (lyssna på hamsterns bromsljud) men blir lite halvsur när man sväljer den.
    Och som sagt, för att merga denna tråd med den om vilka förbättringar som kan göras - Hitta en lösning som hjälper frekventa resenärers med en av de mindre populära händelserna på en flygning - förseningen.
     
  7. MarcusC

    MarcusC Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Hade ju hellre sett en App för bokningar/flightinfo/eurobonus. Det hade kunnat ge oss som reser en del med SAS lite nytta......
     
  8. flying

    flying Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Håller helt med här! Eller så kanske jag vi kan använda SAS spel app medans vi väntar på nästa avgång efter SAS ställt in flyget.......
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×