Senaste nytt

Nyårsresa 2017 till Galleries First

squeezen

Medlem
Jo jag är Emerald hos ba och kände personen som satt i club europe.
Jag frågade inte ens utan flygvärdinnan som stod vid främre nödutgången tog ett eget initiativ och frågade pursern ombord.
Glatt överraskad över erbjudandet och British Airways var grymt bra igår!
Riktigt sjysst och något jag kan tycka borde ske lite oftare. Ger så oerhört mkt goodwill att göra denna typen av saker!
 

palmen

Moderator
Riktigt sjysst och något jag kan tycka borde ske lite oftare. Ger så oerhört mkt goodwill att göra denna typen av saker!
Vet inte om jag håller med om att det ska ske oftare då det urvattnar produkten lite om man får den "gratis".
Titta bara på Courtesy Upgrade hos sas och alla som är "sura" för att de inte blir uppgraderade.

Det är första gången detta händer mig någonsin oavsett flygbolag och är väldigt tacksam för det.
Skulle det se oftare skulle jag personligen inte klaga men det får inte bli rutin för då börjar folk förvänta sig det istället.
 

squeezen

Medlem
Vet inte om jag håller med om att det ska ske oftare då det urvattnar produkten lite om man får den "gratis".
Titta bara på Courtesy Upgrade hos sas och alla som är "sura" för att de inte blir uppgraderade.

Det är första gången detta händer mig någonsin oavsett flygbolag och är väldigt tacksam för det.
Skulle det se oftare skulle jag personligen inte klaga men det får inte bli rutin för då börjar folk förvänta sig det istället.
Ja så mycket får det inte bli (som SAS) men jag kan tycka att mellan SAS och ”första gången någonsin”.
Har man högsta status och flugit hundratals gånger tycker jag det kan vara en fin gest.
 

palmen

Moderator
Ja så mycket får det inte bli (som SAS) men jag kan tycka att mellan SAS och ”första gången någonsin”.
Har man högsta status och flugit hundratals gånger tycker jag det kan vara en fin gest.
Jag har inte flugit 100-tals gånger med British Airways och har långt från högsta status hos dom.
Även hos SAS så finns det högre status att få.

Att bli uppgraderad ombord som en vänlig gest hör verkligen inte till vanligheterna på något flygbolag.
 

Homer

Medlem
Har inga planer för nyår så jag började titta på om man kunde resa iväg någonstans och hittade priser till London över dagen för 950 kronor med British Airways.

Det innebär att man kan börja med räkmackan på Pontus med valfri dryck till.
Ta flyget till London och besöka Galleries First för middag och mer dryck.
Hemresa efter ca 3h i London och på Arlanda till 23:30.

Återstår att se hur man ska fira tolvslaget men finns kanske något passande på något hotell ute på Arlanda.

Om någon har tråkigt och inget att göra på nyår så kan jag gästa en person både till Pontus och i Galleries First.


Blir det same procedure as last year?
 
Toppen