Senaste nytt

Nyårsafton i Bangkok

Ozz

Medlem
Håller på att försöka hitta bord på någon bra rooftop i Bangkok på nyårsafton vilket inte är det lättaste med bara ett par veckor kvar av det gamla året. Jag har en rumsbokning på Conrad och har kontaktat deras concierge där jag väntar på svar, bad dem boka Hilton Millennium och hoppas på positivt svar och att det är en fördel att jag är HHD.

Har under senaste året gjort mig av med mitt Visa Infinite och sedan tidigare mitt Amex Platinum och har nu bara Amex Elite som har conciergeservice, men det känns inte som att dom har någon power att fixa ett bord på nyårsafton. Är det nån här som har något bra förslag på hur jag skall hitta och boka någon bra skybar att skåla in det nya året på?
 

JohnnyWilde

Medlem
Håller på att försöka hitta bord på någon bra rooftop i Bangkok på nyårsafton vilket inte är det lättaste med bara ett par veckor kvar av det gamla året. Jag har en rumsbokning på Conrad och har kontaktat deras concierge där jag väntar på svar, bad dem boka Hilton Millennium och hoppas på positivt svar och att det är en fördel att jag är HHD.

Har under senaste året gjort mig av med mitt Visa Infinite och sedan tidigare mitt Amex Platinum och har nu bara Amex Elite som har conciergeservice, men det känns inte som att dom har någon power att fixa ett bord på nyårsafton. Är det nån här som har något bra förslag på hur jag skall hitta och boka någon bra skybar att skåla in det nya året på?
Kolla in Cloud 47 in United building eller Above 11i Fraser suites
 
  • Gilla
Reactions: Ozz

Ozz

Medlem
Kolla in Cloud 47 in United building eller Above 11i Fraser suites

Tackar för input!
Problemet är inte att hitta någon bra skybar, problemet är att hitta en skybar som man kan boka 4 platser på, på nyårsafton.
 

kaktusen

Medlem
Jag har tyvärr inte hunnit med de två bästa. Har flyttat till ny bostad denna vecka och det har varit lite körigt...... Muse Hotel Bangkok vore trevligt men det finns betydligt bättre. Jag lovar en uppdatering i morgon av RedSky samt Lebua. Ganska fantastiska ställen måste jag säga och definitivt bra vid nyår.
 

Ozz

Medlem
Fick svar från Conrads conciergeservice att dom kan boka bord på HIlton Milleniums topbarer som jag efterfrågade, jag fick förslag på 2 olika "paket" att välja på, får kolla vad vårt sällskap är sugna på, personligen föredrar jag alt.1 att vara utomhus.

ThreeSixty Outdoor Lounge THB 12.000/pp
Exclusive beverage package: standard free flow open Bar including Champagne, Cocktails, Spirits, selected wines, beers and non alcoholic beverages. Selection of excusive Tapas.

ThreeSixty Jazz Bar THB 8.000/pp
Exclusive beverage package: standard free flow open Bar including Champagne, Cocktails, Spirits, selected wines, beers and non alcoholic beverages. Festive snackmenu à la carte available charged upon consumption.
 

Johan67

Medlem
Håller på att försöka hitta bord på någon bra rooftop i Bangkok på nyårsafton vilket inte är det lättaste med bara ett par veckor kvar av det gamla året. Jag har en rumsbokning på Conrad och har kontaktat deras concierge där jag väntar på svar, bad dem boka Hilton Millennium och hoppas på positivt svar och att det är en fördel att jag är HHD.

Har under senaste året gjort mig av med mitt Visa Infinite och sedan tidigare mitt Amex Platinum och har nu bara Amex Elite som har conciergeservice, men det känns inte som att dom har någon power att fixa ett bord på nyårsafton. Är det nån här som har något bra förslag på hur jag skall hitta och boka någon bra skybar att skåla in det nya året på?

Är också i Bangkok över nyår - bokat på Conrad.

Funderar på att boka Lebua för själva middagen etc.

Är Du säker på att Conrad inte har något "paket" - eller är det andra skäl att välja "Millenium"?
 

Ozz

Medlem
Är också i Bangkok över nyår - bokat på Conrad.

Funderar på att boka Lebua för själva middagen etc.

Är Du säker på att Conrad inte har något "paket" - eller är det andra skäl att välja "Millenium"?
Kul, hoppas vi kan ses över ett glas :) (Vi bor på Conrad 30/12-2/1)
Största anledningen att vi vill utanför Conrad på kvällen är väl att vi vill fira in nya året på en skybar och kika på lite fyrverkerier.
 

Johan67

Medlem
Kul, hoppas vi kan ses över ett glas :) (Vi bor på Conrad 30/12-2/1)
Största anledningen att vi vill utanför Conrad på kvällen är väl att vi vill fira in nya året på en skybar och kika på lite fyrverkerier.

Antar att vi ses i loungen då :) - HDD har "väl" fritt tillträde?

Thai-vänner har upplyst om att det nog blir mindre fyrverkerier än vanligt...
 
Toppen