Nu tror jag Air France har fått spel...

Diskussion i 'Air France & KLM, Flying Blue' startad av agehall, 13 Juni 2012.

1. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag måste ev till DXB en snabbis i nästa vecka. Kollade på lite alternativ och blev lite smått förbluffad över vad AF föreslog:

Screen shot 2012-06-13 at 08.40.07.jpg

Notera tex förslaget att resa via Beirut eller varför inte NBO!? Om man inte är vaken när man bokar kan man få en riktig överraskning...

2. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Spännande....måste bero på typ DXB-CDG är mera bokat med tanke på priserna? Konstigt inte KL dyker upp som alternativ? Men kreativ routing får man poäng på MEA?

3. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanske lite knepigt över dagen men dock en intressant resa till bra pris

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, via Beirut var ju priset rätt OK, men inte via NBO. Jag tror MEA är partner till FB, så man får nog poäng, men jag vet inte om jag är så sugen på att ta en detour via Beirut den dagen. Frågan är ju vad som händer med loungeaccess, både i DXB och Beirut..?

5. Jacob

Jacob Medlem

Kenya Airways via Nairobi är egentligen inte så konstigt med tanke på att Flying Blue är officiellt bonusprogram även för KQ. Men visst är det en lite spännande rutt. :)

MEA har jag ingen erfarenhet av. Men de ska gå med i Skyteam (med AF som sponsor) och man tjänar poäng i Flying Blue.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!