Hur funkar det då med flygplansbyte? Kan man boka exitrow specifikt eller bokar man bara säte, t ex 10A?Det är väl inte så mycket att säga något om. Vill man ha exit row eller liknande utan status får man betala en nominell summa.
Fast det är väl frivilligt att betala? Sitta kommer du att få göra ändå. Vill du inte betala, åker i Go och saknar status, kan du vänta till OLCI öppnar 22 timmar före avgång och då välja plats. Jag tycker att det är en bra avvägning mellan premiering av statuspassagerare och de som reser sällan men som ändå, av något skäl, vill boka en viss plats. När jag åker Go med kort varsel tycker jag t.ex. att det är skönt att kunna välja nödutgång och slippa sitta i mitten för att "alla" har fått välja plats.Verkar som jag är den enda som är mot avgiften. Mest för att jag tycker generellt att extra avgifter för basservice är ett ofog. Får mig att känna att bolaget utvecklas ryan-style. Sitta måste man , vill man betala mer kan man flyga business.Självklart skall status betyda något som typ att endast status kan boka vissa platser i förväg. Men avgifter - NEJ TACK.
Verkar som jag är den enda som är mot avgiften. Mest för att jag tycker generellt att extra avgifter för basservice är ett ofog. Får mig att känna att bolaget utvecklas ryan-style. Sitta måste man , vill man betala mer kan man flyga business.Självklart skall status betyda något som typ att endast status kan boka vissa platser i förväg. Men avgifter - NEJ TACK.
Formellt bokar du ett säte och inte 'exit row', så det lär vara en olycklig situation vid planbyte. Har du tur kanske du kan klaga hos kundtjänst...Hur funkar det då med flygplansbyte? Kan man boka exitrow specifikt eller bokar man bara säte, t ex 10A?