Nu kan du prata i telefon ombord på SAS!

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av GOTATH, 4 Oktober 2016.

1. GOTATH

GOTATH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror inte det finns någon tråd än. Kopierat från Sas hemsida :)

SAS WiFi - internet ombord - SAS

TURN OFF FLIGHT MODE

RING, SMS:A OCH SURFA MED 3G OMBORD PÅ SAS

Nu kopplar vi in GSM-nät på flera av våra långlinjeplan. Som resenär kan du alltså använda din telefon på 3G-nät – precis som på marken. Tjänsten fungerar som komplement till WiFi och slås på vid 20 000 fot. Du stänger av flight mode och kan sedan ringa, surfa och sms:a precis som du brukar. Ingen inloggning krävs och all betalning görs via din vanliga telefonfaktura. Se bara till att din operatör har avtal med AeroMobile.

Vi önskar dig en uppkopplande resa!

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast inte om man har en Samsung Galaxy Note 7 (eller vad heter den som det varit problem med?) för den får man tydligen inte ha påslagen alls ombord numera. :)

Walter, Palmwell, Zethian och 2 andra gillar detta.
  3. srg

srg Medlem

Kul :). Internationell roaming hos AeroMobile lät inte jättebilligt dock.

4. JNH

JNH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, äntligen.
    (Ovanstående var ironiskt menat.)

5. mha321

mha321 Medlem

Usch. Jag kan se poängen med sms för de som inte bytt till något modernare, men ser verkligen inte fram emot en massa telefonernande... Och med lite halvtaskig funktionalitet så lär det finnas en viss risk för högljutt skrikande "hallå? Hör du mig?" I kabinen....

JWD, Siljevm, Alexander P och 5 andra gillar detta.
  6. thh

thh Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kommer telefonhytterna tillbaka? Annars kommer jag aldrig sätta min fot på ett SAS-plan igen. Det är irriterande nog att jag måste lyssna på folk prata till 1 min innan vi lyfter.

7. mha321

mha321 Medlem

Misstänker att det faller i kategorin satellit vilket faktiskt var förvånansvärt billigt (jag fick det i tunnelbanan i Chicago för ett par veckor sedan, fan vet hur de fick plats med satelliten där). Inte billigt men billigare än jag trodde. Och så länge folk ringer "på ananas faktura" så är det nog inte tillräckligt för röd flagg.

8. Det kostar ca 60 SEK per minut när man ringer från AeroMobile som privatperson hos Telia och Tre i Sverige.
    Jag vet inte hur mycket det kostar att surfa.

Telia:
    https://www.telia.se/dam/jcr:75f260...tal_Prislista_Satellit_TSP-4225_1-1512_HI.pdf

Tre:
    https://www.tre.se/Global/2015/Kund...lista Från Sverige till utlandet 20150629.pdf

9. mha321

mha321 Medlem

Hmm. Då är det antingen inte samma som satellit eller så har Telenor jätte priser. 26kr per minut var det på satellit där, åtminstone enligt sms som skickades ut (jag använde det aldrig för att ringa).

Stefan Söderqvist gillar detta.
  10. mash

mash Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Undrar om det är GSM eller 3G-nät dom tillhandahåller, deras text är något tvetydig. Det låter väldigt legacy att sätta upp GSM-noder nu för tiden.

Kris och Business Dad gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!