Senaste nytt

Nu har rean börjat

jth

Medlem
Har en resa på gång till BWI/IAD så jag kollade lite förra veckan, lämpligt nog. nu 5200 kr, innan ca 6000 kr i WT. Nu 8800 kr i WT+, innan ca 11500 kr. 18600 kr CW, innan ca 23000 kr. Nåja, inget man trillar av stolen för men man kanske skulle lyxa till det med club.
 

Adamsson

Medlem
Jag tror jag ska slå till på en WT+ till NYC faktiskt! Känns lite udda att skriva eftersom jag varit ett helylle Star Alliance-fan i alla år. Nu funderar jag på att bredda mina vyer och se mig om lite i oneworlds värld.
 
Jag tror jag ska slå till på en WT+ till NYC faktiskt! Känns lite udda att skriva eftersom jag varit ett helylle Star Alliance-fan i alla år. Nu funderar jag på att bredda mina vyer och se mig om lite i oneworlds värld.

Det gör du rätt i! :)

Någon som vet hur många Avios som går åt för att uppgradera tex ARN-LHR-LAX Tor från WT+ till CW?
Kan man uppgradera "bara" long-haul delen?

Står bara: Sorry, there's a problem with our systems. Please try again, and if it still doesn't work, you might want to try again later.....men någon kanske har siffrorna i huvudet? Är det 17.000 Avios enkel väg?
 
Last edited:

henrik l

Medlem
Det gör du rätt i! :)

Någon som vet hur många Avios som går åt för att uppgradera tex ARN-LHR-LAX Tor från WT+ till CW?
Kan man uppgradera "bara" long-haul delen?

Har för mig att detta varit uppe och att det ska funka. Enligt logiken bör det vara 12 500 p LHR-LAX. 50 000 p T&R i WT är ju basen så att säga.
 

Concorde

Founding Member
Du kan bara uppgradera hela vägen, enkel eller retur. 17500 per väg eller 35000 totalt. Dock är availability till LAX i club inte lätt att hitta, bara så att du vet. Men det är en sjukt bra deal och du tjänar in nästan 20000 avios på WT+, så upgradering kostar bara ca 15000.
 
Du kan bara uppgradera hela vägen, enkel eller retur. 17500 per väg eller 35000 totalt. Dock är availability till LAX i club inte lätt att hitta, bara så att du vet. Men det är en sjukt bra deal och du tjänar in nästan 20000 avios på WT+, så upgradering kostar bara ca 15000.

Nej, såg att det inte var så lätt.
Tyvärr verkar BA ha störningar i systemet, då det inte fungerar optimalt för mig att söka just nu.

Jag är dock flexibel och såg att det i alla fall var relativt enkelt att uppgradera ena vägen.
Jag kan absolut tänka mig åka CW dit och WT+ hem tex, även om det självklart varit bäst med CW hela vägen. :)
 

joemume

Medlem
En lite korkad fråga - kommer det en dedikerad rea för Club World? Är på väg till Denver i höst och tänkte pröva deras 777 i CW. Ny med BA så undrar jag förstås också om C-konfiggen på deras B777 är OK?
 

Concorde

Founding Member
Det brukar komma en "premium" sale, har gjort varje sensommar/höst efter Economy rean, men det finns inga garantier.
Priserna i CW är redan något rabatterade och regeln är ju: har du råd och gillar priset är det inte dumt att slå till. Win some, lose some...en del av livet.

CW kabinen på 777 är inte en favorit bland många BA resenärer. Detta då den är lång och har lite av en sovsals känsla över sig. Men det är absolut inget fel på den, snarare är det p.g.a. att dom tre CW kabinerna på 747 är bättre, med Upper Deck som den bästa business kabinen av alla flygbolag, främre nedre endast med 2/3 rader, samt bakre nedre som också är helt ok.

Kan du få 747 är det att föredra.
 

joemume

Medlem
Kanon!! Tack för snabbt svar Concorde​! Jag får ta en titt och se om det finns 747 på sträckan eller via partnerhub!
 
Toppen