Nu har American Airlines svensk webbsida

Diskussion i 'Oneworld' startad av Dr. Miles, 23 Januari 2012.

1. Last edited: 23 Januari 2012
  2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Kan detta vara ett tecken på att de har planer på att börja flyga till Sverige?

3. robert_06_

robert_06_ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om jag inte minns helt fel så fick jag ett mail från American Airlines i November där de presenterade att de hade en sida för sina svenska kunder eller om det var via American Airlines's agent i Sverige, Talaviation, som jag fick veta detta.

Hur som helst, det har funnits ett tag ivarje fall :)

4. Homer

Homer Medlem

En riktigt eländig site, den visar betydligt mycket info än den Amerikanska och Brittiska
    Instant Upgrade alternativ visas inte alls och bokningsklasserna ser man inte förrän man gjort bokningen.
    Dessutom tycker den om att boka vissa segment i Y även om man väljer Business & First,
    det kan man lista ut av att det står Business/Main Cabin men att det är Y ser man inte förrän man genomfört bokningen.

5. kristerj

kristerj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag försökte också boka via denna site, men fick exakt de problem som Homer beskriver, det var enklare att ringa till Talaviation och betala 300:- för att få rätt bokningsklasser. Jag borde kanske ha prövat att boka via den amerikanska hemsidan istället.

6. Homer

Homer Medlem

Grrr, nu har jag upptäckt en till nackdel med den här sidan, den går efter svensk tid.
    Om en biljett måste bokas 7/14/21 osv. dagar före så är deadline midnatt svensk tid.

Vad är senaste rönen om att betala med svenskt kreditkort på den amerikanska sidan?

7. När jag bokade på American Airlines.com (ej svensk sida) sist, kunde jag betala med svenskt Diners Club men inte med svenskt VISA/MasterCard.

8. Jag har betalat med svenskt mastercard, men det tar ett tag innan transaktionen går igenom, och vid några tillfällen har jag blivit uppringd för att slutföra köpet.

9. robert_06_

robert_06_ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag bokar alltid med Mastercard på American Airlines.com och har hittills inte haft några problem!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!