Senaste nytt

Nu finns bonusbiljetter med SAS Stockholm - Los Angeles

fcx

Medlem
Hur funkar det med avbokning av en Business Saver bokad som "bästa tillgänglighet". Får man tillbaka poängen givet att inte datumet gått ut på dem?

Samma sak där, det gäller att kolla biljettreglerna för den underliggande biljetten. "Bästa tillgänglighet" innebär att man bokar en helt vanligt biljett med helt vanliga biljettregler, enda skillnaden är att man betalar med poäng och inte pengar.

För business saver gäller: Avbokningsavgift 400 €. Ombokningsavgift: 300 € plus fare difference.
 

Fredrik

Medlem
Jag bokade Business till LAX nu. Får jag bara baspoängen så når jag EBG igen. Ska boka en hemresa också men det får anstå ett tag. Blir nog inte SAS men gärna långt fram hos annat bolag.
 

FFlash

Medlem
Hoppas LAX flyg kommer att avlasta SFO beläggningen i business kabinen så att tillgängligheten på businessplatser ökar. Skulle gärna boka C award till SFO/LAX men med mitt planeringsmönster går det inte (jag kan inte boka nånting 365 dagar i förväg)
 
F

FCT

Guest
Hoppas LAX flyg kommer att avlasta SFO beläggningen i business kabinen så att tillgängligheten på businessplatser ökar. Skulle gärna boka C award till SFO/LAX men med mitt planeringsmönster går det inte (jag kan inte boka nånting 365 dagar i förväg)
Varför inte det är i princip gratis att avboka och är poängen giltiga betalas de tillbaka direkt.
 

FFlash

Medlem
Varför inte det är i princip gratis att avboka och är poängen giltiga betalas de tillbaka direkt.

Ja det kan man. Men jag vet att jag kommer med >95% sannolikhet inte använda en godtycklig biljett som jag för säkerhets skull bokat 365 dagar innan. Bara för att ha användning för poängen och sedan boka av när det blir dags. Jag tycker det är inte rättvist att blockera availabilitet för nån som faktiskt vill åka den dag.
 
F

FCT

Guest
Vi lever inte i en rättvis värld. Däremot tror jag att de kan sälja biljetten ändå till slut så någon får ändå åka.
 
Toppen