Senaste nytt

Nu finns bonusbiljetter med SAS Stockholm - Los Angeles

Voyageur

Medlem
Håller med tidigare talare ovan.det går relativt enkelt att hitta biljetter året om arn-lax för 4-5000kr. Att då slösa 60 000 eb poäng samt en tusing i skatter eller ännu värre, en amex 2-4-1 voucher för ändamålet är värre än när töntarna vaskar finbubbel på spyan.

Det som gör det roligare är att SAS tydligen också tycker att ALLA företag reser med avtal i C och att när individen i fråga reser privat med de insamlade poängen gör han det helst i Y. Verkligheten vet vi redan är omvänd. Men eftersom SAS har 100% beläggning i C redan på förhand får man ju gratulera stort.

Än en gång, SAS gör fett fel i att inte ens sätta ut C awards till EBP,EBD &EBG medlemmar. Detta vore en naturlig och dessutom generös begränsning till de värdefullaste medlemmarna. SAS GO tillför faktiskt inget egentligen som inte DY LCC gör för samma pris på long haul (förutom att vara i tid) för samma pris.
 

Dr. Miles

Expert
Än en gång, SAS gör fett fel i att inte ens sätta ut C awards till EBP,EBD &EBG medlemmar. Detta vore en naturlig och dessutom generös begränsning till de värdefullaste medlemmarna. SAS GO tillför faktiskt inget egentligen som inte DY LCC gör för samma pris på long haul (förutom att vara i tid) för samma pris.
Det var därför SAS införde "Best availability". Har man stor mängd av poäng kan man faktiskt boka en bonusresa i SAS Business så länge det finns säljbar plats.
Sedan om det är en bra deal eller inte är en annan fråga men klaga inte på tillgängligheten för det finns plats numera.
 

Voyageur

Medlem
Det var därför SAS införde "Best availability". Har man stor mängd av poäng kan man faktiskt boka en bonusresa i SAS Business så länge det finns säljbar plats.
Sedan om det är en bra deal eller inte är en annan fråga men klaga inte på tillgängligheten för det finns plats numera.

Fast rent krasst är det helt olika val med olika utgångspunkter och mängd pengar, så en åsikt om skillnaden tycker jag kan man och får man ha.
 

Dr. Miles

Expert
Fast rent krasst är det helt olika val med olika utgångspunkter och mängd pengar, så en åsikt om skillnaden tycker jag kan man och får man ha.
Det svarar på din fråga själv.
Uppenbarligen majoriteten av EuroBonus medlemmar har inget emot att spendera sina EuroBonus poäng för bonusresor i SAS Go.

Det är upp till var och en får tycka om det är en bra deal eller inte.
Vissa gillar att flyga omväg, vissa gillar att flyga så kort som möjligt. Att resa i Business class är kanske inte det viktigaste för vissa.
 
Fast rent krasst är det helt olika val med olika utgångspunkter och mängd pengar, så en åsikt om skillnaden tycker jag kan man och får man ha.
Dock, du säger att SAS minsann borde ha tillgänglighet i C på awardresor. Det har ju SAS. Visst, det kostar mer poäng, men de har tillgodosett behovet av C awardresor.
 

Erik M

Medlem
Jag kanske gör bort mig nu, men är det inte ett alternativ att boka i GO och sen försöka uppgradera med OT?
 
Toppen