Senaste nytt

Nu börjar korthuset falla

Marcus01

Medlem
Samma här. Carlson Silver i posten idag. Skit samma, jag skickar alla poäng över til M&M så snart jag har tillräckligt många. Hilton gold lever dock fortsatt på 6 året! En överföring från HHonors till M&M går på bara två dagar mens Carlson tar minst två veckor.

Ed.
Låt vara att Carlson har ett väl fungerande bonus-claim-system men utöver det har de aldrig gett mig några perks. HHonors är fortsatt bäst i klassen.

Håller med, Hilton har funkat mkt bättre med uppgraderingar osv.
 

Bryant

Medlem
Det är med otroligt ledsamt att inse att alla min statuskort kommer att försvinna under året. Anledningen är en minibryant vilket i sig är kul :). Jag ska plöja MR trådar *A och FB under året..
 

vicce

Medlem
Blev av med mitt Accor Platinum precis, men sörjer väl inte det direkt. Inte bott på något Accor hotell på två år tror jag..
 

Jonas C

Medlem
Hotellstatusarna faller bort under första kvartalet 2014. Kommer nog att sakna Carlson Gold allra mest, men det kanske blir ett aktieköp för att hålla det vid liv. Hilton Gold kommer jag att nyttja nu i sommar, så den tror jag nog även kommer att saknas. FB Gold har ej hunnit utnyttjas, men det kommer nog snart. Är inte sådär jättesugen på SkyTeam så jag påverkas inte så mycket av att den försvinner.

TK Elite säkras denna sommar för nästkommande period. Målsättningen är att bunkra upp till 50K poäng för att kunna plocka ut en t/r bonusresa i Business Class till Maldiverna, så förhoppningsvis kommer det i samband med näst-nästa återkvalning. SJ Prio Grå är enligt kortet giltigt fram tills Februari 2016.
 
Last edited:

Nemo

Medlem
Hotellstatusarna faller bort under första kvartalet 2014. Kommer nog att sakna Carlson Gold allra mest, men det kanske blir ett aktieköp för att hålla det vid liv. (...)
Sorry, för att återkvalificera sig till CCG måste man uppfylla kriterierna genom hotellövernattningar. THE REZIDOR HOTEL GROUP - Shareholder Benefits "To maintain Elite status, members must re-qualify annually per programme rules." Dock kan de vara snälla och ge en soft landing till CCS under ett år.
 

Magino

Medlem
Sorry, för att återkvalificera sig till CCG måste man uppfylla kriterierna genom hotellövernattningar. THE REZIDOR HOTEL GROUP - Shareholder Benefits "To maintain Elite status, members must re-qualify annually per programme rules." Dock kan de vara snälla och ge en soft landing till CCS under ett år.

Men är inte en av vägarna att få CCG just nu att ha ett innehav av minst 200 aktier och därför kommer man att re-qualify för guld så länge de inte ändrar hur stort innehavet måste vara?
 

FF#1

Medlem
Men är inte en av vägarna att få CCG just nu att ha ett innehav av minst 200 aktier och därför kommer man att re-qualify för guld så länge de inte ändrar hur stort innehavet måste vara?

Verkar inte vara några problem att få nytt CCG om man frågar på nytt med hjälp av aktier, även om jag har hört om några som inte har lyckats på första försöket.
 

Bryant

Medlem
Nu går det snabbt utför! Det slog mig härom dagen att resor med status och frinätter på hotell sakta men säkert försvinna under 2014! Jag har två semiplanerade resor det närmsta halvåret. En i C till Sydafrika där dilemmat är vilket kort ska få poängen. Den andra är en ekonomibiljett till Thailand.

Flyg:

Är EBG tom 1/7,2014. Hade två Prag resor bokade den 15 och 16 oktober för att säkra guldet ytterligare ett år. Den 14 oktober avbokades dessa och den 16 oktober kom första barnet. Det är inget snack om vad som är prioriterat men visst hade det varit kul om hon kom den 21:a som var beräknat :). Nollade mitt konto för ett par dagar sedan när jag bokade in familjen i C ARN-ORD med 2-4-1. Känns skumt att ha så lite poäng på kontot.

Mitt statusmatchade TK Gold Elite sträcker sig också till Juli 2014. Att förlänga detta trodde jag skulle vara en enkel match... Men nu står jag där med ~7000 miles och ingen plan hur jag ska få ihop resterande 28000.

Aegean miles&smiles räcker ju i alla fall tom 2016... Hoppas dock att guldet är guld värt tills dess.

FBG som också är statusmatchat tänkte jag också behålla men det har blivit totalt 0 flighter med Skyteam och 1/4 2014 försvinner det.

Samma dag försvinner Emirates Gold. Min plan var aldrig att behålla kortet men åtminstone göra en resa med EK. Det har inte hänt än..

Hotell:

Mitt favoritkort Club Carlson Gold upphör den 1/3 2014. Detta slog mig när jag började titta på hotell i Chicago igen och gick automatiskt till favoriten Aqua. Inga uppgraderingar eller poäng stays denna gång. Efter många frinätter och många bra kampanjer har jag ~7000 poäng och når inte ens upptill Silver. Mottar mer än gärna information hur jag kan behålla Guld.

Det som återstår i hotellvärlden är ett intjänat Accor Gold och ett Kelloggspakets platina. Så det blir väl återigen Sofitel i Chicago.

Slutsats:
Livet är hårt ibland när man inte har några jobbresor what so ever och endast reser privat i ekonomi :). Vad händer nu? Börjar jag att surfa på Norwegian.se och inbillar mig att de är billiga? Knappast..
Jag ser fram emot pappaledigheten där jag kan bonda med dotter hängandes på magen medan vi gör MR runt i världen ;).
 
Toppen