Senaste nytt

Nu börjar korthuset falla

Viking75

Medlem
Jag har funderat lite på hur jag skulle känna inför att förlora status. Jag personligen kommer att tänka på mitt högst personliga tankesätt angående vissa saker.
Jag hatar att sälja någonting som jag köpt..... Att sälja en bil, båt är någonting jag drar mig för. Det är ett nederlag helt enkelt. Så länge man köper eller expanderar är man en vinnare:cool:.
Jag tycker gott och väl att man kan gämföra känslan av att förlora ett guldkort med att behöva sälja någonting.;)
 

henrik l

Medlem
Jag tycker gott och väl att man kan gämföra känslan av att förlora ett guldkort med att behöva sälja någonting.;)

De flesta prylar är enligt min mening ganska egala, såvida de inte bidrar till mina upplevelser. Men tappa en status, innebär en tappad möjlighet till att maxa upplevelser:D
 

Mr.A

Medlem
Samma sak hände mig nu. Lite tungt, jag har förvisso Turkish Miles & Smiles Gold tom mars 2014. Frågan är vad som är bäst nu att använda detta till mina star alliance flygningar eller använda frequent traveller då man får ganska få poäng om man reser med LH men krediterar Miles & Smiles.
 

Bryant

Medlem
Eftersom jag är 3x *A så är det lugnt just på den fronten :). Senaste statusen jag förlorade var Meridian Gold (Aerosvit), har inte gråtit blod för det. Tappade Accor plat i november men bott till mig Gold själv. Eftersom det nästan är samma förmåner så blir det ingen ny ansökan om accor plat.
 

Mr.A

Medlem
De erbjöd mig att betala 2000 EUR och förnya statusen i 1 år, men för de pengarna kan man ju köpa en rabatterad business och flyga till sig en halv guldstatus hos Turkish eller SAS.
 
Igår kastades första stenen in i mitt korthus och jag har för första gången i mitt liv tappat en guldstatus. Det känns faktiskt riktigt tungt.

Nu var det iofs min M&M SEN status som gick ner till FTL då jag inte krediterat en enda flight till dem sedan jag fick kortet via en statusmatchning, men ändå. Jag har aldrig tidigare tappat en guldstatus och nu kan jag inte längre säga att jag är 2x *G.

Hur känner ni andra när ni tappar status, oavsett om den var något som ni använde och försökte kvala om till eller bara ett kort till i plånboken?

Tappade mitt Platinum på SPG vilket var tungt då det alltid gav uppgraderingar, presenter typ vinflaskor mm , garanterat rum mm, då det försvann föll det nästan en tår........
 

Svenska73

Medlem
Jag struntar i status. Lägger pengarna på C klass från början. Dock så försöker jag flyga SAlliance i den mån det går. Det ger mig Silver på EB. Hade i många år United 1K, visst gav de vissa uppgraderingar etc men tror jag gick back eftersom jag ofta valde dyrare biljetter för att behålla status...
 

Ozz

Medlem
Kommer att tappa min diamond status på HHonors, gäller mars ut så vi skall passa på att krama ur de sista förmånerna på Hilton i Perth i slutet av mars. Jag kommer nog inte var så "Hilton/Conrad-aktiv" när jag inte har diamantstaus längre.
 

David

Medlem
Tappar mitt Le Club Plat (statusmatchat) och åker ner till guld på Priority Club (statusmatchat) samt förlorar EBS i år. Har inte använt LeClubkortet en enda gång och är inte speciellt imponerad över PC-förmånerna men så har jag mestadels bott på billiga HI/HIE. Förlorar även mitt Phoenix Miles Gold men har å andra sidan ett hos TK vilket täcker upp *A, dock inte längre 2x *G. Känns alltid surt men jag får helt enkelt klara mig ändå. :)
 
Toppen