Senaste nytt

Nu börjar korthuset falla

MartinH

Medlem
En mängd kort har fallit bort...

Flyg
Matchade - Alitalia, Etihad, Air Berlin - borta
Intjänade - Aegean Gold, American Airlines Platinum - borta
Nytt intjänat guld blev SAS istället

Hotell
Hyatt Diamond - matchat, men tjänade in till "Explorist"
Behåller Hilton Diamond och Club Carlson Gold ett tag till
 

TjudöBoy

Medlem
Som så många andra märker jag att man börjar trilla från "Guld piedestalen" sakta men säkert detta år... :(
Hilton är nere på Blue men inte värt att gråta över då jag fick det i ett "cornflakes paket" :D, Nordicchoice guld trilla ner till silver endast CC Guld kvar , ja eller Radisson Rewards Guld som d heter idag.
Finnair ha man faktiskt fått silver status på men e int så mycket att ha nuförtiden då d inte ingår lounge access mera, enda fördelarna e en väska xtra, business class incheckning och prioriterad security kö. Nå bättre än SAS silver iofs...
Aegean tror jag att kommer att ryka tyvärr, ser inte ut som att jag finner tiden att åka ihop poängen/resorna :(. Detta suger nog mest skulle jag vilja påstå å då främst lounge tillgången.
 

Johans00

Medlem
Kommer troligtvis tappa mitt älskade SAS guld i år och det blir inte bättre av att SAS silver är helt värdelöst.
Hejdå fast track, hejdå lounge och hejdå smart pass. Funderar allvarligt på att köpa guld status från någon som är diamant och försöka ta guld igen nästa år, får man göra det?
 

Johans00

Medlem
Inte enligt reglerna för EuroBonus.
Aha okej, tänkte att de inte brydde sig - spelar ingen roll för Sas vem kortet går till och det enda det leder till är att folk med Guld som inte egentligen ''borde'' ha det då väljer Sas mer ofta istället för andra LCC's.
 
Last edited:

squeezen

Medlem
Kommer troligtvis tappa mitt älskade SAS guld i år och det blir inte bättre av att SAS silver är helt värdelöst.
Hejdå fast track, hejdå lounge och hejdå smart pass. Funderar allvarligt på att köpa guld status från någon som är diamant och försöka ta guld igen nästa år, får man göra det?
Om du har ett mellanår i flyg, ”köp” amex elite (20.000 statuspoäng) och/eller MC premium (12.000 statuspoäng) så får du dessutom fördelar på köpet plus att håller dig inom reglerna. Om dessa inte räcker för att hjälpa dig till guld kan man ju undra varför du ens behöver/vill ha guld.
Jag menar flyger du in mindre än 13.000 på ett år så hinner du ju inte nyttja fördelarna ändå.
Dessutom räknas kreditstatuspoängen in i kvalificerande för EB gold, vilket skänkt kort såklart inte gör.
 
Toppen