Nu börjar korthuset falla

Diskussion i 'Övrigt' startad av agehall, 1 Februari 2013.

1. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Igår kastades första stenen in i mitt korthus och jag har för första gången i mitt liv tappat en guldstatus. Det känns faktiskt riktigt tungt.

Nu var det iofs min M&M SEN status som gick ner till FTL då jag inte krediterat en enda flight till dem sedan jag fick kortet via en statusmatchning, men ändå. Jag har aldrig tidigare tappat en guldstatus och nu kan jag inte längre säga att jag är 2x *G.

Hur känner ni andra när ni tappar status, oavsett om den var något som ni använde och försökte kvala om till eller bara ett kort till i plånboken?

1 person likes this.
  2. Det är enkelt. Kreditera några av dina Star Alliance flygningar till Aegean Miles&Bonu, så vips har du dubble Star Alliance Gold. :)

Smuffe, rob74, agehall och 1 annan gillar detta.
  3. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Aegan klingar dock inte på samma sätt eller är det bara jag :)
    Lider med dig Agehall

1 person likes this.
  4. Erik Bernskiöld

Erik Bernskiöld Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ajdå... Lite tungt känns det alltid att tappa status, oavsett vad det är.

5. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag börjar känna av en marknad för skimmade M&M Senatorkort, Agehall - min första kund?

5 personer gillar detta.
  6. Homer

Homer Medlem

Behåller du statusen hos Emirates då;)

http://www.businessclass.se/flygbil...ess-emirates-rea-fran-tyskland.html#post59585

Last edited: 1 Februari 2013
  7. Johan Pfeifer

Johan Pfeifer Medlem

Land:
    United Kingdom United Kingdom
    Jahaja Agehall. Det var ju trevligt att lära känna dig i alla fall. :)

Smuffe, Jakob K och stewigriffin gillar detta.
  8. cph_flyer

cph_flyer Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Samme sørgelige situation for mig med nedgradering til FTL ... men jeg fik tilbudet om at beholde min SEN status for 2000€ . Tror dog at jeg nøjer mig med SAS guld :)
    Har kun brugt SEN kortet en enkelt gang forbindelse med en Austrian tur over Wien til Bucharest .Her gav det mig en opgradering til business på VIE-CPH, så jeg kan ikke klage.

9. stewigriffin

stewigriffin Medlem

Status kommer och går, det är nog ett tecken på att man inte har något behov av just det kortet. Satsa på British Airways Guld istället. Själv jag skaffade mig ett MiMo konto och planerar att nå FTL. Du får gärna dela med dig om erfarenheter att resa som FTL. :)
    Sist jag tappade var Accor Platinum, men jag har inget behov av det alls.

10. Bonden

Bonden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Agehall: Fick du några uppgrade vouchers när du blev Senator?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!