Senaste nytt

Nu börjar äventyret - resan mot söderhavet

jumbooze

Medlem
Nu är det dags att lämna söderhavet, har varit helt offline i tre dagar :)
45c9fdae467a73ecd7c7653046fa3f0b.jpg

NZ loungen här håller bra kvalite på mat o dryck även om den är liten.

f54ecc5511ce9300941ec14a3e1ffd47.jpg

Här fyllde jag år, igen ;)
 

palmen

Moderator
Nu är det dags att lämna söderhavet, har varit helt offline i tre dagar :)
45c9fdae467a73ecd7c7653046fa3f0b.jpg

NZ loungen här håller bra kvalite på mat o dryck även om den är liten.

f54ecc5511ce9300941ec14a3e1ffd47.jpg

Här fyllde jag år, igen ;)
Var det rarotonga? I så fall kan du ticka av den i tråden om att besöka alla länder, tror ingen sagt att de varit där ännu.
 

jumbooze

Medlem
Vilka bilder! (De där lupinerna är fanimej överallt) :)
Om man får önska så skulle jag gärna läsa/se mer från Raro!
00efc8c33e0d96b21241a89ca8e822f9.jpg

Lokal Pale ale

1de1faf98cd12a19d43899af0e62eeb2.jpg

NZ lounge @ RAR


Raro är lite enklare, visst du kan säkert hitta lyx men det finns en ö-mentalitet som jag stött på innan på Kuba. Detta är på gott och på ont, när du har som jag hade två bokningar då det inte gick att få garanterad lake checkout så bokade jag en extra natt ( dvs två bokningar på hotels.com ).

Varje person från incheckning till utcheckningen verkade förstå vad jag sa men icke sa nicke.
Exempel, checkar in och berättar att jag har två bokningar och lämnar över papperskopior på båda. Får veta, noo problemooo. Allt är ok.
Jag tänkte, smidigt och bra. Men hittar en lapp om utcheckning en dag för tidigt. Kontaktar receptionen och tar historien en gång till, de ringer management och säger kom tillbaka imorgon bitti, dvs utcheckningsdagen.
Gör så och tar en ny vända får veta, att jag kan bo kvar i rummet, noooo problems, keys will work...
Yeah right, igen när jag kommer tillbaka på eftermiddag, nyckel funkar inte och det blir en ny vända med receptionen, ny nyckel och noooo problems, och så skulle jag checka ut på natten så blev det en ny vända, japp nytt samtal med management.

Sen är det ju mañana mañana:)

Ön är trevlig men skulle inte ta mer än en långweekend där ca 4 dagar.
 
Toppen