Senaste nytt

Nu är väntans tid över - äntligen Eurobonus Guld!

JacobGBG

Medlem
Det är på tiden, men då jag flyger mycket norsk inrikes ( 30+ resor per period i både flex och economy) har det varit svårt både med kvalificering & usel poängintjäning med dessa inräknade. . Jag har många resor i C, Z, Y, S, B, men snittar ändå bara på ( 20 020/69) 290p per resa!! Hoppas, hoppas de tar förbudet där någon gång.

Jag har samma problem. Mitt företags resepolicy är att vi måste alltid välja billigaste möjligaste biljett = kass klass. Så trots att jag har 40+ resor så kommer jag inte högre än silver i år. :-/
 

M.K

Medlem
En sak som borde fungera för SAS utan att bryta den norska lagen vore att resorna inrikes i Norge räknades som kvalificerande. Detta skulle bli en win-win både för oss kunder & sällskapet. Lagen säger att det är förbjudet att tjäna poäng på norskt inrikesflyg, inte något om medlemskvalificeringsmetoder!
 

johanolsson

Medlem
Jag har samma problem. Mitt företags resepolicy är att vi måste alltid välja billigaste möjligaste biljett = kass klass. Så trots att jag har 40+ resor så kommer jag inte högre än silver i år. :-/
Befinner mig i samma situation, men har LYCKLIGTVIS alltid fått poäng och flights på resorna. Dock så finns det enbart ETT sätt att nå guld och det är med flights. Har nästan nått upp till silver på ett halvår, men om man ska gissa vart denna ekonomi är på väg så blir det tji med resor framöver. Visst, man kommer behöva resa, men chefen kommer nog inte godkänna något som kan lösas över lite konf.telefonsamtal och screensharing - trots att det kommer ta längre tid e.g. högre kostnad i slutändan pga förlorad arbetstid.
 
Toppen