Senaste nytt

Nu är det dags att flyga till Asien igen

bnr

Medlem
Brukar dra till Tai Hing (en kedja) när jag skall käka char siu, om inte annars glider jag runt i Sham Shui Po. Där finner man riktigt lokala saker. Men måste varna dig för att det är mycket oglamoröst, samtidigt som det har sin egna charm.

Ifall du även söker lite annat typiskt käk i HK är ett varmt tips att ladda ner appen Open Rice. Iprincip alla utnyttjar appen i HK och du kommer oftast få köa till de mest populära restaurangerna i appen.
Tackar!
Ah, varit inne på Open Rice-webbplatsen en massa gånger men ej dragit ner appen.
 

Dr. Miles

Expert
CX619 från Bangkok mot Singapore.
Plats 60K (60A också) i Economy class på Airbus A350 är en rad bakom nödutgång men ger extra benutrymme.

rps20180120_133943.jpg

Och till skillnad från rad 59, det finns fönster vid fönsterplats.
rps20180120_134559.jpg
 

Glenn E

Medlem
Landade till Bangkok Suvarnabhumi flygplats runt kl. 17:30 lokaltid och det var en hemskt lång kö till immigration för "Foreign passport".
Jag är glad för att jag hade Premium lane kupong i lager så att jag kunde passera immigration i två minuter.
Så om man kommer till Bangkok och får en Premium Lane kupong samtidigt som det är kort kö i den vanliga immigrationen kan man alltså spara den till ett annat tillfälle då den behövs bättre?

Finns det något utgångsdatum?
 

Dr. Miles

Expert
På Scoot TR868 mot Tokyo Narita från Bangkok Don Mueang.
Nästan fullt i ScootBiz.
rps20180123_000440.jpg


En kille som sitter en rad framför mig försökte att beställa whisky soda men det ingår endast en dryck i ScootBiz så han får en miniflaska av whisky gratis men inte soda. Han blev paff av den förklaringen.
Welcome to the world of LCC.
 

Jönsson

Medlem
På Scoot TR861 mot Tokyo Narita från Bangkok Don Mueang.
Nästan fullt i ScootBiz.
Visa bifogad bild 72101

En kille som sitter en rad framför mig försökte att beställa whisky soda men det ingår endast en dryck i ScootBiz så han får en miniflaska av whisky gratis men inte soda. Han blev paff av den förklaringen.
Welcome to the world of LCC.
Ska man inte få en välkomstdrink och en valfri från sortimentet?
 
Toppen