Senaste nytt

Nu är det dags att flyga till Asien igen

Dr. Miles

Expert
Jag åt en sen lunch i Kunming i södra Kina medan jag var i transit här.

Dagens val blev 过桥米线 (guoqiao mixian, risnudlar), vilket är specialitet av Yunnanprovinsen (där Kunming finns).
Notan var facila priset av 13 CNY (ca 17 SEK) och jag orkade inte att äta hälften av vad som fanns i skålen.

rps20171205_171718.jpg


Förresten, dagens China Eastern (MU) flight från Ningbo till Kunming var i tid.
Det gäller att ta ett morgonflyg när man reser Kina inrikes. Då är det mindre risk att flyget blir försenat.

Jag åker med ett nytt flygbolag som jag inte har provat tidigare, Lucky Air (8L).
Vi får se hur det blir.
 

Dr. Miles

Expert
Frukost i SilverKris loungen i Hong Kong.

Litr stekta nudlar och mini dim sum. Glass till efterrätt.
rps20171211_080302.jpg

rps20171211_080321.jpg


Snart boardar jag på SK964 mot Stockholm.
Enligt online check in, verkar det som att det är ca 90% beläggning i SAS Go, så jag lär inte att få en hel rad för mig själv den här gången (jag reser i SAS Go). :(
 

Dr. Miles

Expert
Jag sitter på 30A (längst fram i SAS Go kabinen) på SAS A330 och skärmen är trasig på den här stolen.
(Egentligen skärmen sitter på en SAS Plus stol framför mig)

Alternativet är att flytta till någon av mittsäten men det vill jag inte byta mot 30A.
 

Dr. Miles

Expert
Jag åker med ett nytt flygbolag som jag inte har provat tidigare, Lucky Air (8L).
Vi får se hur det blir.
Här kommer några bilder från Lucky Airs flygning.

Kabinbild (Boeing 737):
Lucky Air Economy class B737, KMG-BKK, 07.jpg


Stolar i Economy class (de har monoklass kabin):
Lucky Air Economy class B737, KMG-BKK, 03.jpg


Benutrymme:
Lucky Air Economy class B737, KMG-BKK, 01.jpg


Lite suddigt men Buy on board meny:
Lucky Air Economy class B737, KMG-BKK, 04.jpg

Lucky Air Economy class B737, KMG-BKK, 05.jpg

Lucky Air Economy class B737, KMG-BKK, 06.jpg


Maten kostade 38 CNY men dryckerna var OK priser (t ex 5 CNY för Pepsi eller valnöttrsdryck).
Flygvärdinnorna skrev platsnummer av den som beställde maten, sedan gick de till gallery och värmde upp maten.

Jag fick en hel rad av 3 stolar för mig själv så det var en behaglig resa. Lucky me! ;)
 
Toppen