Senaste nytt

Nu är det dags att flyga till Asien igen

Dr. Miles

Expert
Det är inte så många ombord på Air Indias AI168 från Stockholm till Delhi inatt.
Jag skulle tro att det är ca 70-80% av passagerarna ombord är indier.

tmp-cam-1558065503.jpg

tmp-cam-1159271717.jpg


Det är Economy class biljett men det ser ut som att jag får Economy sleeper (en hel rad för mig själv). :)

Air India E klass biljett bör ge 50% poäng till SAS EuroBonus.
 

Dr. Miles

Expert
Nu har jag installerat mig i Air Indias lounge på Delhi flygplats utrikesterminal.
Jag är enda besökare i loungen kl. 7 på morgonen och det var förvånande för mig.
Enligt informationstavlan, Air India flight till Kathmandu avgår kl. 07:50 och Singapore Airlines flight till Singapore avgår kl. 09:00.

Flighten hit var behagligt då jag lyckades att sova ca 4 timmar av 6,5 timmars flight.
Låg beläggning beror nog på att det är en ny linje samt lågsäsong (de flesta har kommit tillbaka från sina semester).

Det är en fin lounge i och med att jag är ensam besökare och har över 20 servicepersoner som går runt och frågar om allt är OK. ;)
Det är inte så mycket att äta i matväg om man inte gillar indisk mat. Grillad tomat och cheese omelett fanns i non-vegetarian hörna. :confused:
 

Dr. Miles

Expert
Jag reser med två separata biljetter idag.
En biljett med SAS till Bryssel och en biljett med Qatar Airways från Bryssel till Tokyo.

Jag frågade SAS check in agenten om det går att checka in bagaget hela vägen till Tokyo.
Jag sa att det är OK om det inte går, men det vore trevligt om det går

Vänliga chck in agenten knappade tangentbordet ett par minuter och bagagetaggen kom ut från printern och det stod HND (Tokyo Haneda).

En stor tack till SAS agenten som gjorde mer än hon behövde att göra. Tummen upp!
 
Toppen