Nu är det dags att flyga till Asien igen

Diskussion i 'Reserapporter' startad av Dr. Miles, 13 Juli 2011.

  1. Om två veckor flyger jag till Asien igen. :cool:

    Jag skall besöka mina kunder bl a i Thailand, Kina och Hong Kong och träffa släkten i Japan.

    Jag ville åka till Singapore och träffa min vän där. Men det är svårt att hitta Business class award mellan Europa och Singapore nuförtiden. Så tyvärr blir det inget Singapore besök den här gången. :(

    Jag har tur som har en generös arbetsgivare. Jag kan kombinera min jobbresa med semester.
    Denna resa använder jag miles från mitt US Airways DividendMiles konto.


    Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

    ARN-MUC Lufthansa C
    MUC-BKK TG C
    BKK-PEK TG C
    PEK-NRT NH C

    NRT-PEK NH C
    PEK-HKG CA C
    HKG-BKK TG C
    BKK-FRA TG C
    FRA-ARN Lufthansa C

    Totalt: 80,000 miles + skatter 178 USD + Award processing fee 50 USD.
     
    Brandten, Hall, Glenn E och 1 annan gillar detta.
  2. Fredrik

    Fredrik Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Vi ser fram mot rapporten AHO. Schemat ser bra ut med en bra blandning av bolag. Det är lätt att glömma bort men det går att boka annat än First hos US Airways också...
     
    1 person likes this.
  3. Ericel

    Ericel Medlem

    Ort:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    Trevlig resa!

    Hur kan det bli så billigt som 80.000 miles? Trodde Europe-Asia var 135.000 miles? :confused:
     
  4. Fredrik

    Fredrik Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    US Airways har en egen tabell för hur många poäng som krävs.
     
  5. Jacob

    Jacob Medlem

    Låter skoj! När åker du? Vi kanske passerar genom någon flygplats samtidigt.
     
  6. Det blir planändring.
    Jag kommer att veta mer på måndag.
     
  7. Alx

    Alx Medlem

    Ort:
    Malta & NYC
    Land:
    Sverige Sverige
    AHO: Hur skulle du bedömma svårighetsgraden att hitta bonusbiljetter via DividendMiles? Är det svårare, enklare eller likvärdigt med exempelvis EuroBonus? Funderar på att övergå till DividendMiles istället för EuroBonus. Ser du några andra för- och nackdelar med ett sådant byte?
     
  8. Jag är precis som andra vanliga dödliga som inte flyger i Business class i tjänsten.

    Då kan det löna sig att ha miles på US Airways Dividend Miles.
    Jag samlar mina flight miles till bmi Diamond Club dock. (Jag kan få 25% miles på billiga SAS flighter, vilket US DM inte gör.)

    För dem som flyger i Business class/First class ofta är bmi Diamond Club, Lufthansa Miles&More bra alternativ.

    Att hitta award platser är nog lika enkla/svåra både på SAS EuroBonus och på US DM.
    Däremot agenternas kompetens är mer varierande hos US DM än hos SAS EuroBonus.

    På vissa flighter(främst Lufthansa &LX flighter i F/C över Atlanten) är det svårare att hitta hos US DM.
     
  9. Bonusresan som jag skrev i min första post tog det över 1 timme att boka.

    Själva bokningen var utförd inom 15 minuter, men validering av rutt och kalkyrering av skatter tog oerhört lång tid.
     
  10. Alx

    Alx Medlem

    Ort:
    Malta & NYC
    Land:
    Sverige Sverige

    TACK! Du svarade på alla mina frågor, även följdfrågorna som annars hade kommit :)
     
    Brandten gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×