Senaste nytt

Nu är det dags, Amex, Diners eller Mastercard

Vilket kort passar mig bäst?

  • SAS Eurobonux Amex

    Votes: 11 73,3%
  • SAS Eurobonux Diners

    Votes: 2 13,3%
  • SAS Eurobonux Mastercard

    Votes: 2 13,3%

  • Total voters
    15
Jag hade kört på Amex tillsammans med Coop Medmera Mer Mastercard. 20 poäng per spenderad hundring på båda, och voucher på Amex. Oslagbar kombo!
Edit: 20 poäng per hundring på Amex om du har ett Elite-kort, för bas- och mellanmodellen ger det bara 10 resp 15 poäng per hundring.
 
Last edited:

Brandten

Medlem
Hm, hur menar du att jag skulle kombinera korten? Kan ju bara betala med antingen Amex eller Mastercard när jag handlar och således få poäng bara på ett av korten.
 

mha321

Medlem
Enkelt! Tar butiken Diners, betala med Diners (20% bonus). Tar de inte Diners, prova med Amex (15% bonus). Tar de inte Amex, prova med Mastercard/Coop. Tar de inget av dessa, byt butik!

Tänk på att om du tror att du når upp i 20k någorlunda snabbt så ger ju Coop 20% bonus, så det är bättre än Amex om du inte har Elite.
 

Brandten

Medlem
Om det är 1 poäng per krona så kommer jag nå 20000 efter mindre än 1 månad. Kanske var dum och tog för lågt tak när jag tänker efter men är så nojig för kreditvärdigheten (även med god och ordnad ekonomi) Har möjlighet att dra minst 50000kr /mnd på kortet men ansökte om något under det. Jaja går väl alltid att öka på vid behov. Kan väl antagligen "sätta in" pengar på kortet och därmed kunna dra en högre spend än krediten..
 
Toppen