NRK: FBI sänder uppgradering till Lufthansa first på resa

Diskussion i 'Övrigt' startad av slugger4567, 5 November 2014.

1. slugger4567

slugger4567 Medlem

FBI är Norges motsvarighet till konsumentvägledning. Jag såg nyss på tvn att reporten lyckades be om en uppgradering hos Lufthansa disken. Ni hittar klippet här:

NRK TV - Forbrukerinspektrene - 05.11.2014

Han verkade flyga helt statuslöst. Hur pass vanligt är detta?

2. Aurora

Aurora Medlem

Han fikk en helt regulær upgrade til business class, og vi kan regne med at tv-teamet som stod over ryggen på han antakeligvis hadde mer å gjøre med saken enn noe annet :) God reklame for Lufthansa = selvsagt oppgraderer de han. De hadde vært idioter hadde de ikke gjort det, hehe.

3. Jacob

Jacob Medlem

Helge, som intervjuas i OSL Loungen, vet jag faktiskt vem det är. Men i övrigt, haha, finn fem fel.

-Inte en chans att de vid biljettkontoret skulle uppgraderat honom bara sådär, det brukar dessutom normalt göras vid incheckningen eller vid gaten av ansvarig gate manager/flight manager.
    -Han blev ombedd att checka in vid first class-disken 501 i Barcelona, det får man inte inom Europa utan guldkort.
    -Han fick en priority tag på väskan, det får man inte i Lufthansa business inom Europa utan guldkort.
    -Senast jag reste från Barcelona med Lufthansa hade man inte tillgång till fast track.
    -Sen när har Lufthansa börjat lägga tidningar vid sätet vid ombordstigning?

Men OK, jag tar det som underhållning. :)

rvarttinen, GOTATH, agehall och 5 andra gillar detta.
  4. Najk

Najk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade ju blivit lite dålig TV om han inte lyckats, därför ska man nog ta det hela med en nypa salt... :)

I helgen så hade jag tillgång till fasttrack när jag flög med Swiss Business

Agö gillar detta.
  5. Christian R

Christian R DYKWIA

Som Jacob siger er det nok mest underholdning. Et kamera åbner mange dører - jeg har blandt andet læst om en der har tigget sig til et par timer i Suites sammen med en fotograf. Jeg tror man skal være ganske naiv hvis man tror han blev opgraderet pga. den krøllede skjorte og hans søde smil - nogle mails til Lufthansa PR og et kamerahold derimod.... ;)

6. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Senast vi åkte från Barcelona, och gångerna innan med, så fick vi gå i 'fast track' - AF Premium Economy.

7. Svante

Svante Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @ Jacob;
    Så här står det hos Lufthansa ang short/mediumhaul Businessclass:

Two pieces of hand luggage are included in Business Class and two suitcases weighing up to 32 kilos each can be checked in as free baggage – a service which many a passenger will certainly appreciate, especially after an extensive shopping trip. Marked as priority baggage, these suitcases are, of course, the first onto the baggage conveyor belt

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!