Senaste nytt

Now or never (Kampanj på torsdagar)

AtleFlyg

Medlem
Tycker ändå att de braiga priserna tyvärr nästan alltid bara finns åt ena hållet om man vill åka över en helg. Så inget att hetsa upp sig för om man inte är superflexibel
 

Dr. Miles

Expert
Tycker ändå att de braiga priserna tyvärr nästan alltid bara finns åt ena hållet om man vill åka över en helg. Så inget att hetsa upp sig för om man inte är superflexibel
Flygningarna inom Europa har ofta bra beläggning med avgång på fredag sent på eftermiddag och med avgång på söndag utan någon rea.
Varför ett företag ska ge någon rabatt på sina produkter/tjänster när de vet att det går att sälja dem utan rabatt?
 

palmen

Moderator
Nu blir det ett stor OT, livsmedelsföretagen godis till påsk, oxfilé och hummer till nyår, sill till midsommar. Förlåt för detta OT
För att fortsätta OT, anledningen till den rean är att man räknar med att man köper andra saker också. Alla rear dessa produkter gör man inte det får man inga kunder. Ungefär som med blöjor, säljs med förlust för att få dit barnfamiljer som sen även handlar massa annat som man tjänar pengar på.
Utan dessa rabatter skulle butiker förlora oerhört mycket i omsättning. Flighter på fredagar och lördagar vet bolagen att de kan sälja utan rabatt.
 

sweflyer

Medlem
Tycker ändå att de braiga priserna tyvärr nästan alltid bara finns åt ena hållet om man vill åka över en helg. Så inget att hetsa upp sig för om man inte är superflexibel
Flygningarna inom Europa har ofta bra beläggning med avgång på fredag sent på eftermiddag och med avgång på söndag utan någon rea.
Varför ett företag ska ge någon rabatt på sina produkter/tjänster när de vet att det går att sälja dem utan rabatt?
Flighter på fredagar och lördagar vet bolagen att de kan sälja utan rabatt.

Rätt använt så kan SAS Now or never vara riktigt intressant för en utlandssvensk, eller om man har utländska vänner som vill hälsa på. Jag har ofta sett bra pris till Sverige på torsdagar och från Sverige på söndagar. Perfekt för en weekend i Stockholm för någon baserad utomlands :)
 

Dr. Miles

Expert
Nu blir det ett stor OT, livsmedelsföretagen godis till påsk, oxfilé och hummer till nyår, sill till midsommar. Förlåt för detta OT
Julskinkan är ofta avsevärt billigare om man köper den efter jul. :)

Rätt använt så kan SAS Now or never vara riktigt intressant för en utlandssvensk, eller om man har utländska vänner som vill hälsa på. Jag har ofta sett bra pris till Sverige på torsdagar och från Sverige på söndagar. Perfekt för en weekend i Stockholm för någon baserad utomlands :)
Jag har köpt biljett till Hamburg med Now or never flera gånger.
Jag reste ut till Hamburg ofta på måndag morgon och hem till Stockholm på fredag kväll. Det var inga problem att hitta bra priser i den kombination.
 

sweflyer

Medlem
Jag har köpt biljett till Hamburg med Now or never flera gånger.
Jag reste ut till Hamburg ofta på måndag morgon och hem till Stockholm på fredag kväll. Det var inga problem att hitta bra priser i den kombination.
Jag har också hittat priser över långhelger. Dessutom med bra flygtider, så visst finns det :)
 
Toppen