Senaste nytt

NotRyans galna sommar 2014

Bra förhandlat så de fixade en upgrade. Det är väl inte många som har 744 combi i trafik, KLM har väl fortfarande nån i trafik. Fint med lite flygvarianter, det blir lite många sjusjusjuresor numera...
 

NotRyan

Medlem
NotRyan Hur upplevde du Novotel Citygate HK ? Upgrades lounge pris etc.

Tja, dom levererade en mycketr bra upplevelse. Som Accor Platinum så fick jag uppgradering till svit med jacuzzi på rummet, jag provade aldrig någon lounge då jag kom ganska sent och åkte just baki lunch dan därpå, hade inte inkluderat frukost då den inmundigades i loungen på flygplatsen. Priset var 1319 SEK via hotels.com, detta för att åtminstone ha en bokning inom ett år från den förra så jag håller liv i mitt Welcome Rewards-konto.

Hotellet ligger mycket bra till, ungefär 5 minuters bussfärd från terminal 1.

Mvh
/NotRyan
 

TjudöBoy

Medlem
Gick till loungen direkt efter security, och då immigration just före fångade upp den mesta kön och securityn betade av alla som kom genom passkontrollen i bra takt så var det just inte någon kö till säkerhetskontrollen och jag var igenom med en timme till godo
Visa bifogad bild 26428

Visa bifogad bild 26439

Naturligtvis styrdes kosan mot EVA Airs Infinity-lounge där jag sitter nu och väntar på boarding på BR871 till Hong Kong.

Tycker att lounge damerna ser lite stela ut jag... :p
 

NotRyan

Medlem
OK!

Då har min tid i sköna Hong Kong snart kommit till sitt slut för den här gången, och det är dags för mig att åka vidare.

Re-positionerade mig nu ikväll ut till Novotel Citygate efter 3 nätter på Traders Hong Kong, 2 nätter på Novotel Century i Wan Chai samt en natt på underbara Conrad Hong Kong, den natten gör också att jag slutför min challenge upp till Hhonors Guld vilket kan få betydelse senare under resan.

Nästa flight nu den 16e juli blir BR892 Hong Kong - Taipei Taoyuan, där jag kommer att tillbringa lite knappt 7 timmar.
Sedan väntar CX473 Taipei Taoyuan - Hong Kong, vilket blir min första flight med Cathay Pacific.
 
Nyd A321'eren. :) Jeg var meget imponeret over serviceniveauet på den relativt korte flyvning på kun ca. 2 timer, thumbs up til Eva Air!
 

NotRyan

Medlem
Flighten till Taipei var riktigt bra, som Christian R skrev en A321 med 2 rader riktiga businesstolar. 8 säten varav 7 var upptagna.

Sitter just nu i Cathays First Class lounge i Terminal 1. Jag kunde byta flight också till CX511 med STD 13.10 så jag slipper vänta till 18.40 :)
 
Last edited:

Fredrik

Medlem
Nu var jag på väg att fundera över sen när Cathay flyger narrowbody men så läste jag om texten...
 
Toppen