Norweigian utökar Longhaul flottan, siktar på 38st 787 plus 10 optioner

Diskussion i 'Övriga nordiska flygbolag' startad av Gweilo_2, 22 Oktober 2015.

  1. Gweilo_2

    Gweilo_2 Medlem

  2. FCT

    FCT Guest

    Ska Norwegian göra en investering i Lufthansa? Dessa automatiska korrigeringar är inte bra. Men rubriker justeras tydligen inte.

    Bra för de som flyger SAS, då får de konkurrens.
     
  3. Gweilo_2

    Gweilo_2 Medlem

    longhaul...men jag ändrar
     
  4. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Longhaul och lufthansa förkortas ju ofta lika dant. Uppdaterar trådrubriken så den inte innehåller förkortning.
     
    Gweilo_2 gillar detta.
  5. mha321

    mha321 Medlem

    Många pratar om just hur konkurrensen med SAS är. Men planen är väl, om jag minns uttalanden från norwegian tidigare, att planen i första hand ska flyga från LGW, och bara i ganska liten utsträckning användas från Skandinavien.

    Visst är det fortfarande i konkurrens med SAS, men minst lika mycket i konkurrens med tex British Airways.
     
    Aurora och ARNBER gillar detta.
  6. seat56f

    seat56f Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Hur ser Norwegians prissättningsmodell ut med connections till long-haul? Är det priset segment för segment som helt enkelt adderas? Gäller det avgifterna också?

    (Ja, jag borde orka kolla själv, men nej, det gör jag inte...)
     
  7. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Vet inte avseende longhaul. Men för shorthaul brukade det vara segment för segment med en anslutningsavgift. Undrar dock om inte detta ändrats...
     
  8. Strategiskt att släppa detta samma dag som SVT Plus tar upp Norwegians ovilja att följa varken Eu-reglerna eller ARN:s beslut. Såg det nyss, såklart åkte dom i soptunnan på slutet :)
     
  9. Aurora

    Aurora Medlem

    Disse blir vel i all hovedsak å havne i England, og fly mot Uniten +++. Så her er det nok British Airways, Virgin Atlantic, American Airlines, Delta og andre som burde bli bekymret. Norwegian Long Haul / Air International har også snakket om en base i Spania, så jeg tipper noen av flyene er tiltenkt dit også. Tipper minimalt av disse flyene ender opp i Skandinavia. Norwegian er ikke norsk lenger, noen som har tall på hvor mange flyvninger Norwegian har til/fra United Kingdom? Og sammenlikne dette med Oslo, f.eks?
     
    ARNBER gillar detta.
  10. themroc

    themroc Medlem

    Håller med Aurora, nu tävlas det ju med större internationella bolag. Det är nog ett bra tag sedan Kjos hade blicken på SAS och andra mindre (lokala) spelare. IAG i synnerhet blir väl inte glada över högre kapacitet från Storbritannien och Spanien. Frågan är om inte detta också tvingar fram en reaktion från Ryanair?
     
    ARNBER gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×