Senaste nytt

Norweigan startar direktflyg till Los Angeles och San Francisco

rvarttinen

Medlem
Näe, folk i allmänhet fattar inte hur man ska resa. Klart man vill mellanlanda i FRA ett par timmar.

.. ja, och CDG, faktiskt :)
Har hunnit med några jobb-timmar i loungen. Dock, när jag åkt till SFO har det passat så pass bra mellan flygningarna att det i princip bara varit att gå direkt till gate efter ankomst från ARN.
 

SK1989

Medlem
Tidtabeller:

Copenhagen – New York JFK eff 28FEB14 2 weekly (4 weekly from 28APR14)
DY7011 CPH1740 – 2000JFK 788 13
DY7011 CPH1840 – 2100JFK 788 57

DY7012 JFK2200 – 1140+1CPH 788 13
DY7012 JFK2230 – 1210+1CPH 788 57

Service operates as Day 15 from 28FEB14 to 25APR14

Copenhagen – Los Angeles eff 01MAR14 2 weekly (3 weekly from 01MAY14)
DY7091 CPH1510 – 1730LAX 788 246
DY7092 LAX1930 – 1520+1CPH 788 246

Service operates as Day 26 from 01MAR14 to 29APR14

Stockholm – Los Angeles eff 02MAR14 2 weekly (3 weekly from 30APR14)
DY7087 ARN1400 – 1615LAX 788 135
DY7087 ARN1640 – 1855LAX 788 3

DY7088 LAX1815 – 1355+1ARN 788 15
DY7088 LAX2055 – 1635+1ARN 788 3

Service operates as Day 37 from 02MAR14 to 27APR14

Stockholm – Oakland eff 03MAY14 2 weekly
DY7067 ARN1630 – 1800OAK 788 26
DY7068 OAK1930 – 1430+1ARN 788 26

Oslo – Oakland eff 28MAY14 3 weekly
DY7063 OSL1600 – 1715OAK 788 135
DY7064 OAK1845 – 1325+1OSL 788 135

Oslo – Orlando eff 29MAY14 2 weekly
DY7051 OSL1620 – 2035MCO 788 46
DY7052 MCO2205 – 1300+1OSL 788 46

Oslo – Los Angeles eff 01JUN14 1 weekly
DY7083 OSL1510 – 1705LAX 788 7
DY7084 LAX1835 – 1350+1OSL 788 7

Norwegian Adds New Long-Haul Routes in 2014 | Airline Route ? Worldwide Airline Route Updates
 

Jaws

Medlem
Det kommer att bli tufft för det flygbolag (SAS?) som hade förhoppning om fler longhaul till dessa och liknande destinationer...
 
A

Aurora

Guest
Det kommer att bli tufft för det flygbolag (SAS?) som hade förhoppning om fler longhaul till dessa och liknande destinationer...

Det kommer til å bli tøft for DY også. Avhengig av hvor mange 788 de har vil det være et rimelig trangt program, og vi ser allerede i dag med 2 787'ere så har de måttet leie inn ekstra kapasitet for å få avgårde flyet som er et døgn forsinket allerede... Det er ikke billig i lengda. Men for all del, tiden vil vise :)
 

Kastrup

Medlem
Undantaget att de inte har F/C-klass, vad är "fel" med att åka med Norwegian till deras nya destinationer? Känns inte som ett lågpris/lågservicebolag, utan snarare som ett i positiv bemärkelse effektiviserat bolag.

Känner mig en aning naiv och oupplyst i detta ämne.
 
Last edited:

Zwizz

Medlem
Mycket intressanta destinationer.Får Norwegian ekonomi på detta här kanske det blir fler linjer från ARN ut i Världen.Det bästa är att det går boka oneway så billigt.
 

agehall

Medlem
Jag undviker alltid bolag som inte är med i en allians, så det är en stor anledning för mig att undvika Norwegian. Dessutom har de sällan (tror en gång) varit billigare än SAS. De marknadsför sig hårt som att de ska vara billiga men de lever på att folk inte jämför.
 

Jaws

Medlem
Jag undviker alltid bolag som inte är med i en allians...

Du och jag gör det men de flesta åker ju kanske 1-2 gånger per år så för dem har allianser ingen större betydelse/mening

Dessutom har de sällan (tror en gång) varit billigare än SAS. De marknadsför sig hårt som att de ska vara billiga men de lever på att folk inte jämför.

"allt går att sälja med mördande reklam..." Ernst Rolf 1920-talet(?)
Norwegian säger bara vad de har, inte att de alltid är billigast...det är inte många som har missat deras reklam.
I reklamkriget har Norwegian sopat banan med de flesta aktörerna!

Att SAS har och har haft en identitetskris har inte direkt underlättat för dem.
Man måste vara först eller bäst på något! SAS är ju mer som ljummen mellanmjölk
 
Toppen