Senaste nytt

Norwegians reklam missar en målgrupp

telelina

Medlem
Mitt namn är FFS och jag har ett Norwegian reward konto. (Dock utan poäng för att jag aldrig lyckades få in dem)

Haha precis samma här! En gång missade jag & en gång sa de i check in att det var inlagt men blev aldrig något. Så jag gav upp. Obs detta var tjänsteresa. ;)
 

SFC

Medlem
Mitt namn är FFS och jag har ett Norwegian reward konto. (Dock utan poäng för att jag aldrig lyckades få in dem)
Hej @FFS! (Tänk AA-möte, och nej, inte American Airlines.)

Jag har åkt Norwegian ibland, alla gånger utom en pga jobbet. Den gången jag bokade privat var prisskillnaden mellan *A och Norwegian ca 5000kr för enkelbiljett, bokad samma dag som avresa från Edinburgh, eller så var det Glasgow, minnet sviker.

Jag har dock aldrig signat upp för deras bonusprogram och det verkar inte vara värt det med tanke på övrigas erfarenheter...
 

thsred

Medlem
Får att få cash points på Norwegian så måste man lägga in rewardnumret vid bokningstillfället. För poängen genereras på en gång när man köper en low fare (för flex biljetter så genereras de när man reser - eftersom de är omboknings/avbokningsbara och poängen beror ju på priset). Det går inte att retroregga (se punkt 3.5)

"3. Intjäning av CashPoints
3.1 CashPoints intjänas genom köp som medlemmer företar av varor och tjänster från flygbolaget Norwegian och Reward Partners enligt aktuella intjäningssatser och villkor tillkännagivet av flygbolaget Norwegian och Reward Partners.

3.2 Vid köp av varor och tjänster tjänas CashPoints så fort betalningstransaktionen för det aktuella köpet är oåterkalleligt genomförd. Om en betalning för en vara eller tjänst (härunder resor) blir återbetald eller omgjord, kommer intjänade CashPoints att bli tilbakaförda.

3.3 Vid köp av varor och tjänster kan intjäning av CashPoints bara registreras när betalningstransaktionen görs elektoniskt. För att intjäning och registrering av CashPoints ska kunna göras måste därför den aktuella betalningsmetoden, antingen om betalning görs med kredit/debit-kort, telefon eller med annan godkänd metod vara registrerad och knuten mot din användarprofil i Norwegian Reward samt vara registrerad hos den aktuella Reward Partnern.

3.4 Vid köp hos flygbolaget Norwegian registreras intjäning av CashPoints på alla köp, oavsett betalningsmetod, så länge du är uppkopplad mot din användarprofil (inloggad) när köpet företas.

3.5 Det är inte möjligt att registrera CashPoints i efterhand.

3.6 Intjänade CashPoints kommer vara tillgänga när transaktionsdata eller information om poängintjäning är överförd från Reward Partner till flygbolaget Norwegian. Det kan vara stor variation på när transaktionsdata kommer bli överförd. Detaljer om hur lång tid det normalt tar för varje Reward Partner finns tillgänglig på se.norwegianreward.com. Det tar normalt en bankdag från att transaktionsdata är mottaget av flygbolaget Norwegian tills CashPoints är tillgängliga. Om registrering inte görs, oavsett anledning, ska alla förfrågningar och krav om uteblivet registrering göras till den Reward Partner som köper är gjort hos. Flygbolaget Norwegian frånsäger sig allt ansvar för utebliven registrering av CashPoints hos Reward Partners.

3.7 Oanvända CashPoints bortfaller och raderas 24 månader efter utgången av det kalenderår som intjäning blev gjord. Det betyder att CashPoints måste användas antingen under intjäningsåret eller inom de två nästa åren."
 

FFS

Medlem
Får att få cash points på Norwegian så måste man lägga in rewardnumret vid bokningstillfället.
Det förklarar det hela. Jag åkte t/r London med några andra som en present och bokade inte resan själv. Jag tänkte att "man kan ju inte gå miste om poäng" och signade upp, men det var ju redan för sent.

Jag kanske inte gick miste om så mycket
 

WF789

Medlem
Det förklarar det hela. Jag åkte t/r London med några andra som en present och bokade inte resan själv. Jag tänkte att "man kan ju inte gå miste om poäng" och signade upp, men det var ju redan för sent.

Jag kanske inte gick miste om så mycket

Men om han som bestilte la inn sitt rewardnummer fikk han poengene.
Om han betalte med Norwegiankortet er det også mulig at han ville fått dem uansett. Jeg kjøpte 3 x Full Flexbilletter, la inn alle de reisendes rewardnummer, og etter reisen fikk jeg poeng verdt 60% av en billett.
 

FFS

Medlem
Men om han som bestilte la inn sitt rewardnummer fikk han poengene.
Om han betalte med Norwegiankortet er det også mulig at han ville fått dem uansett. Jeg kjøpte 3 x Full Flexbilletter, la inn alle de reisendes rewardnummer, og etter reisen fikk jeg poeng verdt 60% av en billett.
Jag såg i bokningen att det låg ett nummer inlagt. Då fick alltså han poäng för alla? Nice!

Ett av få bolag där man kan få poäng för andra?
 

WF789

Medlem
Jag såg i bokningen att det låg ett nummer inlagt. Då fick alltså han poäng för alla? Nice!

Ett av få bolag där man kan få poäng för andra?
Usikker på om han fikk poeng for alle med bare ett nummer, eller om det må legges inn på alle. Uansett får innlogget person alle poeng som deles ut. (Har ikke sjekket hvordan det virker om man betaler med et annet kort)
 
Toppen