Senaste nytt

Norwegians reklam missar en målgrupp

mha321

Medlem
Dom har även ett kredit/betalkort (eller vad det nu är) som marknadsförs som branschens bästa :). Tydligen är det ok att ljuga hur mycket man vill
Allt beror väl på hur man definierar branchen. Det är ju rätt ovanligt med samma bank som erbjuder både blanco-lån och flygbolags-anknutet betalkort...
 

mha321

Medlem
Tja. SEB gör väl just det...
Rent konkret är väl SEB och seb-kort olika bolag :) men det var inte poängen, utan den var snarare att jag missat att SEB säljer blanco-lån..

Men det går säket att hitta något annat som är tillräckligt unikt för att begränsa definitionen av branch - nästan allt är ju tillåtet när det handlar om marknadsföring :)
 

mha321

Medlem
Hur räknar man det där....var det 2points för 2 flygningar eller fick du points för miles....type 2 miles?
Som en resa med Norwegian longhaul där man bara fick miles för bussresan till planet eftersom det blev inställt? :)
Det är väl ett rent Cash-back program, så du får poäng per krona.

Har själv hela 10 cashpoints som går ut i december...
 

dino_81

Medlem
Det är väl ett rent Cash-back program, så du får poäng per krona.

Nja, något sådant. Förut var det någon krånglig konvertering baserad på hur mycket redan kostade i NOK och sedan 1/10 på kostnaden utan skatter etc. har jag för mig.

Nu är det 2% eller 10% "CashPoits" baserat på priset, beror på om det är LowFare eller Flex-biljetter.

Själv har jag 14 "poäng" varav 9 går ut vid årsskiftet. De kommer att brinna inne...
 

mha321

Medlem
ÖÖööhhh...Finns det resor som bara kostar 2kronor? Coolt! ;)
Nä, 2 poäng motsvarar 100kr tror jag, på vanliga biljetter. Du får inga poäng för skatter och avgifter, så det finns ingen direkt koppling till vad du betalade.

Mer poäng på flexibel biljett och om du betalar med kort förstås, men då börjar det bli betydligt mer detaljer än vad jag vet - eller vill veta..
 
Toppen