Norwegians premium kabin?

Diskussion i 'Övriga nordiska flygbolag' startad av Tokertom, 3 Februari 2015.

  1. Tokertom

    Tokertom Ny medlem

    Firman har beslutat att låta oss själva boka våra reser till Asien och USA. Förutsättningen är att vi bokar economy :(
    Dom räknar dock in Norwegians premium cabin till detta (premium economy på andra bolag fick vi nej på). Är det någon som har åkt deras premium på long haul och kan berätta hur stolarna och servicen är?

    Är det värt att skippa poängen man hade fått på en Star Alliance eller OneWorld flygning?
    Tack på förhand för eventuella svar!
     
  2. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Skulle aldrig i mitt liv sätta mig på norwegian longhaul. Du har ju ingen aning om när du kommer fram om du flyger med dem!

    Flyger hellre på en dubbelt så dyr biljett med ett alliansbolag som ger 0 poäng.
     
    Gurkan, kerran1980, flum och 5 andra gillar detta.
  3. Mestadels flyger jag Thais PE mellan Bangkok och Sverige. Var jag köper biljetterna beror på årstiden då Thai har billigare biljetter från Sverige under lågsäsong.
    För att komma i takt med detta, flyger jag enkelresa 2ggr per år med Norwegian PE.
    I november betalade jag SEK 3990 för PE mellan Stockholm – Bangkok.
    Utmärkt service och punktligt flyg.
    Har provat Qatar Airways som alternativ till Stockholm.
    För mig som är 188cm är detta inget alternativ pga urselt benutrymme.
    Man kan ha olika åsikter om Norwegian, men för oss som måste betala själva eller har restriktioner på biljettpriset, erbjuder Norwegian PE ett bra och billigt alternative till vanlig ekonomi.
    Ytterliggare en fördel är diretkflyg från Arlanda.
     
  4. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Betalar jag själv flyger jag First, Business eller stannar hemma...

    Problemet med Norwegian är att de allt för ofta har problem med sin långdistansflotta och när det händer, så kommer man ingenvart. Det är inte acceptabelt när man reser i tjänsten, så Norwegian longhaul går helt bort då imho.
     
    kerran1980, Kastrup, Alf och 6 andra gillar detta.
  5. Agehall, håller med dig om planet är försenat eller inställt.
    Peppar peppar, klarat mig 3ggr nu utan problem förutom ett byte av plan till EuroAtlantic B777.
     
  6. Just till Bangkok verkar Norwegian ha haft mindre förseningar&inställda flyg än deras andra linjer till USA.
     
  7. Carl

    Carl Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade nog ändå satsat på tex SAS. Vist får du bättre komfort på DY men det är oxå allt.
    Några fördelar med SK eller andra bolag
    * Du kan välja dag till skillnad från DY som kör 2-3 dagar /vecka
    * Du får den service du förtjänar när något oförutsett inträffar
    * Du får poäng på dina resor som du kan använda till att uppgradera en biljett
    * Bättre service ombord (generellt)
    * Bätre nätverk, NYC kanske inte är din slutdestination och då måste du resa på olika biljetter och med DY inblandat så är det ett lotteri om kommer fram som planerat. Kanske inte aktuellt i just ditt fall

    Trevlig resa
     
  8. FF#1

    FF#1 Medlem

    Ort:
    Luleå
    Land:
    Sverige Sverige
    Om ni nu får boka PE på Norwegian, testa att deala till att ni får testa optiontown på sas och låta firman ta det.
    Det blir ju en mycket bra deal på en uppgradering från billigaste go, till plus.
    Skulle inte åka norwegian på jobbresa, för stor risk att bli strandad jämfört med att flyga ett nätverksbolag.
     
  9. Aurora

    Aurora Medlem

    Hvorfor skulle man ikke kunne bestille premium economy hos Turkish Airlines, Lufthansa, SAS etc - hvis det godtas hos Norwegian?
    Personlig ville jeg aldri godtatt at arbeidsgiver ville ha meg til å fly Norwegian International av samme grunn som jeg ikke flyr Avies eller setter meg inn i en buss med en sjåfør påvirket av alkohol: livet mitt er verdt mer enn å ta slike risikoer.
     
  10. Christian R

    Christian R DYKWIA

    Jeg tror ikke der er nogen der er i tvivl om at Du afskyr Norwegian, men skal vi ikke lige holde tingene på et rimeligt niveau. "Påvirket af alkohol" - come on! Hvis du nu havde skrevet træt så fair nok, men det andet er jo en helt skæv sammenligning.

    Og husk nu på at SAS langtfra har en fejlfri historie - hvor mange "hull loses" har Norwegian?
     
    flying, Timotey och vegardg gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×