291 stolar (inkl ett antal premiumrader) är antagligen normal charterkonfiguration. Och massor av resenärer åker redan idag på det viset till exempelvis Thailand?
Thomson airlines, som ägs av TUI som också äger Fritidsresor, har 33" i ekonomi och 36" i premimum.
Vad det kommer att ha på 787:an vet jag inte, men i den videon
Thomson Airways Celebrates The First Arrival of The Boeing 787 Dreamliner
skryter de i alla fall med hur stort benutrymmet är.
De börjar sälja biljetter torsdag nästa vecka.Thomson Announces Summer 2013 Programme | CAPA
Vår väl se om Thomas Cook överlever så länge att vi får reda på det. Har läst att de har rejäla finansiella problem och nyligen kvitterade ut ett saftigt nödlån.... Det enda positiva för Norwegian är att chanserna för deras leveranser kan påskyndas... Såg att t.ex Monarch Airlines nyligen avbeställde sina 787 . Kanske finns en liten chans iaf att Norwegian kan få sin första 787:a levererad i FEB-MAR 2013.
Thomas Cook är ett helt annat företag, de är t.ex moderbolag till Vingresor i Sverige.
Har ingenting att göra med Thomson, Thomson ägs av TUI.
Boeing 787-8 är nästan exakt lika stor som Airbus A330-200. Max passagerarkonfig för 787-8 bör vara runt 370 pax.
TUIFly Nordic ska också ha 787-8 som ersättare till sina 767-300ER.
Med tanke på all turbulens runt Norwegian ska det bli spännande att se hur deras ic satsning kommer sluta.
ANA trycker in redan 335 stolar på ders inrikes version av 787-8.Nja, så många kan man nog inte trycka in.... Enligt Boeings hemsida så kan man i Ekonomikonfiguration trycka in 350-360 passagerare i en 787-9, som är aningen större. Skulle tippa på att det är möjligt med 310-320 passagerare i en 787-8, och med en del för Eco-extra som det talats om....så är det nog troligt med de 290-300 pax (som angetts).