Palazzi
Medlem
Intressant om det visar sig stämma. Om priset kommer röra sig i spannet 10-15.000kr finns det möjligen en liten nischmarknad.
Tror Norwegian får svårt att locka till sig affärsresenärer. Dels saknar de connection-flighter (än så länge iaf), man kan inte samla bonuspoäng inom allians, och man får inget loungtillträde.
SAS Eco-extra bör väl vara närmsta konkurrent, och priserna där är inte mycket högre... Erbjuder ju precis som Norwegian direktflyg.
Själv hade jag valt Turkish Airlines Comfort Class för ca 13.000kr, då det enligt mitt tycke är branschens mest förnämsta Eco-extra. Dock uppskattar väl inte alla en flygtid, med byte, på 16-18h när man kan flyga direkt på under 8h... (alla räknar kanske inte miles ).
Vem kommer välja Norwegian Premium? Troligen någon som saknar vetskap om marknadens utbud och då kan lockas/luras av Norwegians bombardemang av reklam.
Air Asia X erbjöd ju lie-flat bäddar, det lär vi nog inte se hos DY...
Ska ju påpekas att Air Asias satsning inte höll och att dem nu dragit sig tillbaka från den Europeiska marknaden.
Vet inte ens om jag hoppas på framgång för den stundande satsningen... Jag räds att många bolag (inkl Norwegian) kan komma att gå i stöpet om än ännu hårdare prisdumpning sker. Är det värt att riskera branschens överlevnad för att i bästa fall kapa 1000kr T/R på redan billiga New York resor...?
Tror Norwegian får svårt att locka till sig affärsresenärer. Dels saknar de connection-flighter (än så länge iaf), man kan inte samla bonuspoäng inom allians, och man får inget loungtillträde.
SAS Eco-extra bör väl vara närmsta konkurrent, och priserna där är inte mycket högre... Erbjuder ju precis som Norwegian direktflyg.
Själv hade jag valt Turkish Airlines Comfort Class för ca 13.000kr, då det enligt mitt tycke är branschens mest förnämsta Eco-extra. Dock uppskattar väl inte alla en flygtid, med byte, på 16-18h när man kan flyga direkt på under 8h... (alla räknar kanske inte miles ).
Vem kommer välja Norwegian Premium? Troligen någon som saknar vetskap om marknadens utbud och då kan lockas/luras av Norwegians bombardemang av reklam.
Air Asia X erbjöd ju lie-flat bäddar, det lär vi nog inte se hos DY...
Ska ju påpekas att Air Asias satsning inte höll och att dem nu dragit sig tillbaka från den Europeiska marknaden.
Vet inte ens om jag hoppas på framgång för den stundande satsningen... Jag räds att många bolag (inkl Norwegian) kan komma att gå i stöpet om än ännu hårdare prisdumpning sker. Är det värt att riskera branschens överlevnad för att i bästa fall kapa 1000kr T/R på redan billiga New York resor...?