Senaste nytt

Norwegians longhaul

Status
Stängd för vidare inlägg.

cikada

Medlem
Vad jag kan se kallar man det för "premium seat" och inte för business class. Prisjmf m.m. känns mer relevanta om man jämför med eco extra/ecopremium etc tycker jag.
 

henrik l

Medlem
När man funderar lite så verkar det vara väl genomtänkt att BKK och NYC är noderna från OSL/ARN. Dom måste få en ganska kraftig reduktion av personalkostnaderna om man snurrar en thailändsk besättning som få övernatta och spendera några dagar i Oslo/Sthlm eller NYC. Thailändarna kanske kostar dem ca 10 - 15 000 kr månad, vilket är 4-6 gånger högre lön än den Thailändska minimilönen. Troligen väldigt attraktivt för många Thailändare just nu, men vi lär inte komma att se någon Skandinavisk personal som vill bli baserad i BKK.
 

Palazzi

Medlem
Nu har Bangkok och New York kommit med på Norwegians linjekarta (på norska hemsidan).

Imorgon hålls en presentation av linjerna (i Oslo). Vi kommer få reda på hur servicen ska utformas, samt ett exakt datum för biljettsläpp.

Jag är tyvärr upptagen imorgon, men hoppas att någon annan uppdaterar tråden med den information som kommer fram :)

Rykten talar om att även ett annat flygbolag kommer finnas på plats, och möjligen handlar det om en amerikansk feeder...
 
Last edited:
Imorgon hålls en presentation av linjerna (i Oslo). Vi kommer få reda på hur servicen ska utformas, samt ett exakt datum för biljettsläpp.

Rykten talar om att även ett annat flygbolag kommer finnas på plats, och möjligen handlar det om en amerikansk feeder...

Intressant att DY valt samma dag när SK Kommer med sin slutgiltig rapport för Q3|12 samt presenterar förmodligen sin sparprogrammet.

Jag gissar att det skulle vara Northwest som finns på plats på DY presskonferens imorgon. :confused:
 

Palazzi

Medlem
Intressant att DY valt samma dag när SK Kommer med sin slutgiltig rapport för Q3|12 samt presenterar förmodligen sin sparprogrammet.

Jag gissar att det skulle vara Northwest som finns på plats på DY presskonferens imorgon. :confused:

Bara rykten om feedern... Vet inte om jag tror så mycket på detta. Känns som att det bara skulle gynna DY isf. Matarbolagen i USA har ju redan samarbeten.

Att de väljer samma dag som SAS är ju given.. De vill att SAS presentation ska hamna i skymundan.
 
Det är symboliken som kan ge Björn Kjos och Norwegian extremt positiv publicitet i Skandinavisk media senare idag torsdag.. Samma dag som SAS redovisar Q3 och kanske också offentliggör det största sparprogrammet i bolagets 66 åriga historia kommer Björn Kjos offentliggöra starten på ett nytt stort kapitel i framgångssagan Norwegian...högst troligen den officiella lanseringen av Norwegians interkontentala 787 linjer till USA och Thailand.
Kontrasten kan inte bli större...SAS kämpar för överlevnad och Norwegian expanderar kraftfullt med ett interkontentalt linjenät och världens modernaste långdistansplan Boeing 787.
Vem vet...kanske även Norwegians biljettförsäljning till Thailand och USA startar imorgon efter pressmötet?
 

Palazzi

Medlem
Jag antar att 5-10 lågprisplatser/avgång refererar till att det finns så många biljetter under 2.500SEK..

Kan inte vara så att de ska hitta 200 resenärer/ flygning som betalar ekonomi flex, för den var faktiskt ganska dyr.

2.163SEK T/R är helt makalöst billigt! Jag betalar 1.795SEK T/R ARN-LIN med SAS ungdom.

Nu är det enda kvarvarande steget att Tune hotels bygger lågprishotell på Manhattan också...

För mig personligen är det bara det riktiga baspriset som lockar... När vi är uppe i 3.500SEK (inkl mat & baggage) kryper det så nära ordinarie flygbolag att jag inte längre är intresserad.

Hur ska de lyckas sälja premiumbiljetterna? Samma pris som TK Comfort Class i Flex, och samma som Business med LH/BA/LX på rea..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen