Senaste nytt

Norwegians Fast Track på Arlanda Terminal 5

Passerade alledes nyss säkerhetskontrollen vid pir B där Norwegians full flex pax har tillgång till Fast Track (FT). Inom *A förstår ju säkerhetspersonalen vilka som får använda FT eller ej. Samma med One World / Sky Team.
Men vad jag minns står det bara bokningsklass på Norwegians BC. Jag kan t ex. inte tänka mig att säkerhetspersonalen har koll på vilka bokningsklasser som får passera säkerhetskontrollen (eller så har dem full koll).
Men då skulle detta i praktiken betyda att vem som helst som reser med Norwegian skulle kunna passera säkerhetskontrollen?
Eller är jag helt ute och cyklar nu?
 

Lukas2

Medlem
Man kanske får en liten stämpel på boardingpasset, som visar att man får använda Fast Track...
Fick en sån liten stämpel när jag iof. flög BA nu i sommras. DY kanske har något liknande.
 
Det kommer ju upp en stor grafik i form av en "stämpel" på skärmen när de scannar boardingkort som har tillgång (Priority Lane OK, står det). Antar att de går efter detta. :) Boardingkort som inte kan passera fast track går inte ens att scanna riktigt i fast track-scannern, enligt egen erfarenhet.
 

joemume

Medlem
Med tanke på hur blase det blivit med Fast Track går det snart snabbare i den vanliga kön.... Norwegian? Fast track? Urk.
 

Per Möller

Ny medlem
Var tvungen att testa på Arlanda i fredags. Jag var hela 2 minuter snabbare med fast track. Värt det? Njaaee ;) Beror väl på vilka tider man flyger I guess.
 
Toppen