Senaste nytt

Norwegian till USA/Thailand

Voyageur

Medlem
Med tanke på bilderna i recensionen och dess innehåll, varför skulle man vilja flyga sardinburk med oätlig (och dyr) mat ombord i 8h? Dessutom riskera att bli strandad efter alla turer omkring bolaget och flygflottan.
 

OliT

Medlem
Med tanke på bilderna i recensionen och dess innehåll, varför skulle man vilja flyga sardinburk med oätlig (och dyr) mat ombord i 8h? Dessutom riskera att bli strandad efter alla turer omkring bolaget och flygflottan.

Ja, o ja. Jag håller helt och hållet med och kan ju rapportera efter sommarens resa att det inte på något sätt är ett vettigt alternativ att ta sig till USA med (eller Asien, misstänker jag).
 
Vad har jag missat i processen om jag fortfarande blir förvånad när Norwegian långdistans använder DY och inte DU?
Jag gissar att DU är bara ett "wetlease bolag" som säljer tjänster till DY och gör plus minus noll resultat. Intäkterna sen rapporteras i sin helhet på DY.

Om du till exempel bokar resan via dy.fi hemsidan är betalningsmottagaren ett DY bolag i Frankrike...
 

Palazzi

Medlem
I dagens SVD kommer mer storslagna planer från Norwegian. BARA i etableringen kommer man beställa 787-8, och sedan blir det enkom B787-9, då det är mest kostnadseffektivt när planen kan fyllas.

Kjos meddelar att man ser ett mål på 25-30 dreamliners.

Mer chockerande är kanske att Kjos väljer att lägga om planen för hur de 100st 737 MAX ska användas. Dessa var endast tänkta för Europaflygningar, men nu kommer flertalet dirigeras om till tunnar långdistanslinjer.
Man kommer använda samma modell som för dagens flygningar, alltså att slinga planen på A-B-C. Enligt Kjos skulle en linje kunna vara Dehli-Stockholm-Boston, alternativt Quebec.

Oklart om det betyder att några av planen kommer få C-säten, trots att det handlar om narrow-body. Kjos har ju tidigare sagt att premiumkunder är vitalt för långdistansflygningar.... Känns isf som ett liknande koncept som Icelandair kör med, fast aningen längre delsträckor.
 
Toppen