Senaste nytt

Norwegian till USA/Thailand

OliT

Medlem
Såg precis att Norwegian verkar börja använda 787:an den 16 augusti, så vår returresa verkar gå med den. Kul, då blir det alltså att testa både inhyrda och nya.

Flights to New York from Stockholm-Arlanda - return trip - Norwegian.png
 

OliT

Medlem
Vilken resa syftar du på?

Vilken som helst! Det är ju ändå ett forum för frekventa resenärer vi hänger på, så jag antog att det fanns någon planerad tripp framöver. :)

Jag vill också med all önskvärd tydlighet låta det framgå att: 1) Nej, jag blev inte särskilt stött av det du skrev och 2) Jag inte har någonting emot att "försvara" att jag testar åka med Norwegian till New York.
Tur och retur för två personer kostade inte ens 5 000 kronor, vilket innebär en tillräckligt stor prisskillnad för att det ska vara värt att se vad som erbjuds (i alla fall för mig).
Under 8 000 kronor har inte jag lyckats hitta någon vettig carrier, även om det kanske kan finnas. Och 3 000 kronor är i alla fall fyra schyssta middagar inne i staden. Jag vet att inte alla håller med mig här och det kanske inte jag heller gör efter att ha plågats i nästan åtta timmar i smala säten. Det återstår dock att se :)

Allt gott!
 
Bra OliT, ser fram emot att läsa reserapporten och själv kunna bedöma förhållandet mellan bekvämlighet och pris. Ibland får man känslan här på forumet att det är en självklarhet att man kan slanta upp nödvändiga pengar/poäng för att åka SQ Suites till NYC och bo på lyxhotell och äta de finaste middagarna.

Därmed inte sagt att jag är säker på att jag skulle uppskatta DY...
 

Palazzi

Medlem
Är full av förväntan inför en eventuell rapport!

ARN-JFK är den enda flight som någonsin lockat med DY ("lockat" är kanske fel ord :p..) Fördelen jag ser är främst att det går att hitta billiga enkelbiljetter..

På en T/R ser jag jag inte något uppenbart behov av att flyga Norwegian idag, men det kanske ändras efter rapporten :)
 

Homer

Medlem


Tydligen dåligt med benutrymme om man är 1,90m


Now, I am a relatively tall individual at 6 ft 3 inches, and of modest weight, but by no means 'huge.' What I immediately found is that I would find it very hard for me to justify a long flight in a 9 abreast 787... the seat width was VERY narrow ( to the point of the armrest digging into my leg). To boot, the seat pitch was tight. I would not want to be taking this aircraft to New York or Bangkok!
 

OliT

Medlem
Tydligen dåligt med benutrymme om man är 1,90m


Now, I am a relatively tall individual at 6 ft 3 inches, and of modest weight, but by no means 'huge.' What I immediately found is that I would find it very hard for me to justify a long flight in a 9 abreast 787... the seat width was VERY narrow ( to the point of the armrest digging into my leg). To boot, the seat pitch was tight. I would not want to be taking this aircraft to New York or Bangkok!

Jo, jag ligger också på samma längd, så det blir kanske inte världens trevligaste resa. Nåväl.
 

OliT

Medlem
Den där premiumklassen som listas på bilden. Är det att likställa med Premium Eco i andra bolag?

Jag tror inte att den mjuka produkten (service och mat) kommer att vara lika bra. Värt att tänka på är att det bara är en väg som visas där, så priset blir alltså typ x2.
 
Toppen