Senaste nytt

Norwegian startar Köpenhamn-Oakland 28 mars 2017

sembl

Medlem
Fast det handlar inte om bara lågt pris, dagens publik reser hellre med DY fast det är billigare med SAS för de tycker att sas är trötta och inte vill vara som sina föräldrar. Det handlar ibland bara om branding. Jag har fått mitt svar tex vilket bolag alla snygga personer reser med som jag aldrig får bredvid mig på varken SAS eller BA. Just det nämnde jag DY igen. Nu försvarar jag inte något bolag men livsstil kopplat med ett hippt bolag spelar mer roll för dagens yngre än att samla poäng och kräva en bra produkt. Kolla bloggar etc, de traditionella företagen passar inte dagen ungdomar i fast forward tider.
 
A

Aurora

Guest
Lågprisbolaget SAS som utkonkurrerar andra vettiga bolag. Stackars passagerare ;).

Så du mener business classen til SAS er tilsvarende et lavprisbolag? Så du mener bakkeservicen til SAS er som et lavprisbolag? Etter å ha reist med både Ryanair og Eurowings i sommer, kan jeg love deg at det ikke er i nærheten.

At du har personlige meninger om hvordan SAS er "generelt" - får være opp til deg. Men vi andre normale mennesker som helst ønsker å ha et valg når vi skal ut og fly, vi synes det er greit å ha et tradisjonelt nettverksselskap å velge i :)

Tror det är relativt liten chans att San Francisco och Los Angeles måste läggas ner pga 2 nya flighter med Norwegian. Sas har ju redan idag lägre priser än Norwegian i economy när man bokar på de ständigt återkommande kampanjerna.

Håper virkelig du har rett!! Grunnen til at jeg kommenterte det, er at jeg synes det blir noe ensidig med alle kommentarene som om at SAS skal presses ENDA lavere, og ENDA mer. Det eneste man oppnår med det, er nedleggelse av ruter.
 
Toppen