Senaste nytt

Norwegian ställer in samtliga flygningar i Skandinavien

mha321

Medlem
Kan det bero på att SAS resenärer generellt är mer resvana än de som väljer Norweigan och är på så sätt mer förberedda när situationen uppstår?
Jag skulle snarare tro att det beror på att den strejken var i Danmark och bara påverkade ett litet fåtal avgångar från Stockholm.

Visst påverkas connections, men där brukar sas också vara väldigt mycket bättre än norwegian på att faktiskt lösa det när det uppstår, så det kanske påverkar antalet snyft-situationer också..
 

AABack2ARN

Medlem
Kan det bero på att SAS resenärer generellt är mer resvana än de som väljer Norweigan och är på så sätt mer förberedda när situationen uppstår?

Förr i tiden kanske. Numera skulle jag absolut inte hålla med. Det är lika många icke resvana resenärer oavsett bolag. Kan ha att göra med att prisnivåerna sjunkit oavsett bolag de senaste åren.
 

Carl

Medlem
mha321 & AABack2ARN jag håller med er båda. Var bara en tanke som slog mig men efter det ni skriver så är det nog mer troligt.
 

Jacob

Medlem
Fortsätter även imorgon torsdag. Detta kom från Norwegian för några minuter sedan:

Pilotstrejken fortsätter att drabba Norwegians passagerare. På torsdag berörs dessvärre närmare 35 000 resenärer. Samtliga inrikesflyg i Norge ställs in medan ett fåtal inrikesflyg i Sverige och Danmark genomförs. De flesta avgångarna mellan de skandinaviska huvudstäderna är också inställda. Linjer mellan Skandinavien, USA och Thailand går enligt plan som vanligt.
 

nota bene

Medlem
Har en kompis som flyger CPH-AMS imorgon vid 15-tiden. Någon som har någon mer uppdaterad info än Norwegians hemsida?

När jag höll på själv i morse så var beskedet per tlf att ingen svarade; och per chatt att de inte svarat inom 10 min (efter att ha kommit i kontakt med min agent) då min internetanslutning på ARN express bröts. Min fråga var huruvida flighten 12.45 ARN-CPH skulle faktiskt gå eller ej. Eftersom ingen kunde eller ville svara hade jag ingen aning, utan blev tvungen att ta SAS 09.10 (sista avgången med bokningsbara biljetter igår kväll).
 

NotRyan

Medlem
Har en kompis som flyger CPH-AMS imorgon vid 15-tiden. Någon som har någon mer uppdaterad info än Norwegians hemsida?

När jag höll på själv i morse så var beskedet per tlf att ingen svarade; och per chatt att de inte svarat inom 10 min (efter att ha kommit i kontakt med min agent) då min internetanslutning på ARN express bröts. Min fråga var huruvida flighten 12.45 ARN-CPH skulle faktiskt gå eller ej. Eftersom ingen kunde eller ville svara hade jag ingen aning, utan blev tvungen att ta SAS 09.10 (sista avgången med bokningsbara biljetter igår kväll).
Det straffar sig att hålla på och kladda med fulflyg :D
 

nota bene

Medlem
Det straffar sig att hålla på och kladda med fulflyg :D
Ja, men tyckte att 2 lax ARN-CPH var dyrt när Norwegian kostade 500kr. Jag ångrar inte mitt beslut ännu - om ingen försäkring faller ut (vilket det bör göra) så är det som värst 3300-500=2800 i kostnad. Fan hellre det med typ 2% chans än att betala 1500 extra i 98% av fallen.

Nu snackar vi privat resa utan affärsmål - så om jag missar min lunch med vän jag inte träffat på ett år eller två är mitt och restaurangens problem, inte jobbet som torskar en deal värde 50k i vinst.
 

Palazzi

Medlem
Vilken soppa. Träffade en flygvärdinna på Norwegian igår - verkade vara stark (o samlad) beslutsamhet bland de anställda. Jag trodde Norwegian skulle gå vinnande ur striden, men kanske får jag fel (kortsiktigt).

Nu är ju konflikten i arbetsledet, men det som kommer omnämnas är ju strandade passagerare. Antar att Norwegian inte drömde om detta scenario efter den massiva kritik som fallit för deras problem med långflygningar.

Är nog säkrare på Ryanair där ingen vågar strejka, alternativt en alliansmedlem där man kan ombokas.

Men tillslut tjänar ju både Norwegian o resenärer på en KK. Skandinaviska trygghetsvillkor är ju en mardröm för säkra avgångstider, och kanske främst i Danmark. Sen finns det ju länder som Frankrike där man strejkar hela tiden, men de har ju också haft svårare att attrahera lågprisbolag...

För anställda är det väl dock inte lika roligt...
 
Toppen