Senaste nytt

Norwegian longhaul inte så billigt längre

Palazzi

Medlem
När det gäller deras Premium Class är det bättre att köpa Icelandairs Business class då tycker jag de har liknande produkt hårdvarumässigt.
http://www.businessclass.se/deals/1...rk-t-r-icelandair-9-900-sek-inkl-skatter.html

Just nu kostar det ca 10.700 SEK inkl. skatter.
Hos Icelandair Business class ingår även mat onboard, fri bagagevikt(2 väskor upp till 32 kg var), lounge access och miles.

Det är en jäkla bra deal faktiskt! Tycker det är trevligt med gratis stop-over också :) Synd bara att ryktet om Alaska Airlines till Skyteam inte stämde. Hade varit trevligt att tjäna poäng på Saga Class! :cool:
 

Dr. Miles

Expert
Det är en jäkla bra deal faktiskt! Tycker det är trevligt med gratis stop-over också :) Synd bara att ryktet om Alaska Airlines till Skyteam inte stämde. Hade varit trevligt att tjäna poäng på Saga Class! :cool:

Nu blir det lite off topic men du kan samla 140.000 miles på Alaska Airlines(AS) Mileage Plan och boka en bonusresa som den här:

New York-Hong Kong: Cathay Pacific First
Hong Kong-Johannesburg: Cathay Pacific First
Johannesburg-Hong Kong: Cathay Pacific First
Hong Kong-New York: Cathay Pacific First

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Allt detta för 140.000 AS miles. Stopover i Hong Kong är tillåten. :)
 

Nystrom

Medlem
Jag kommer att skriva när jag flugit premiär turen från ARN-JFK 31MAY13. OBS. jag fick betala 4.400 kr tur/retur ink mat, bagage och seat + kreditkortsavgift. Jag bokade i torsdags när DY släppte biljetter.

Du tror fortfarande att du kommer iväg nu när det strular med Dreamlinern??
Jag skulle gissa att det blir ytterligare förseningar i produktionslinan då redan levererade maskiner sannolikt får förtur för att åtgärda problemen. Kanske läge att göra en omplanering...
 

Hall

Medlem
Du tror fortfarande att du kommer iväg nu när det strular med Dreamlinern??
Jag skulle gissa att det blir ytterligare förseningar i produktionslinan då redan levererade maskiner sannolikt får förtur för att åtgärda problemen. Kanske läge att göra en omplanering...

I några trådar på flyprat.no så förekommer ryktet att Kjos har skaffat option på att wetleasa en äldre Boeing 767 om det skulle strula. Hur det nu är med den saken så är jag övertygad om att Norwegian på något sätt kommer att fixa så att folk får flyga på de redan betalda biljetterna. Något annat vore en enorm prestigeförlust.
 
Av ren nyfikenhet gick jag in på Norwegian igår för att se vad de skall ha till NYC.

In: 30maj
Out: 03jun

Totalt ink seat, mat & bagage: 9126:-

Samma datum KLM/AF: 4.100:- utan bök och stök.
 

Paby

Medlem
I några trådar på flyprat.no så förekommer ryktet att Kjos har skaffat option på att wetleasa en äldre Boeing 767 om det skulle strula. Hur det nu är med den saken så är jag övertygad om att Norwegian på något sätt kommer att fixa så att folk får flyga på de redan betalda biljetterna. Något annat vore en enorm prestigeförlust.

Visst kan dom, som ryktas, ha två 767 i beredskap men vilken start får produkten då? Att ge tusentals passagerare som är först ut (typ early adopters) en "upplevelse" ombord på en gammal häck till 767 är inte en lika enorm prestigeförlust som att behöva skjuta på trafikstarten men än dock ett nederlag som heter duga.
 

Hall

Medlem
Visst kan dom, som ryktas, ha två 767 i beredskap men vilken start får produkten då? Att ge tusentals passagerare som är först ut (typ early adopters) en "upplevelse" ombord på en gammal häck till 767 är inte en lika enorm prestigeförlust som att behöva skjuta på trafikstarten men än dock ett nederlag som heter duga.

Jag håller med till 100% och jag har skrivit förut (runt introduktionen av DU) på det här forumet om att det är en stor chansning av Kjos att gå ut så hårt med att det blir 787 så långt i förväg. Leveranskapaciteten hos Boeing gick ju upp och ner under hela förra året.
 
Toppen