Senaste nytt

Norwegian lancerer nye langdistanceruter fra København til Las Vegas, Puerto Rico og St. Croix

toer00

Medlem
Har varit i Las vegas några gånger och det är en fantastisk upplevelse :cool: och det är naturligtvis välkommet med en direktförbindelse om inte annat för att pressa priset i C klass hos andra bolag, Premium kostar hos Norwegian ca 12 000 medans C klass hos tex UA ligger på ca 25 000 och då får man 1-2 byte på köpet... och då blir det jobbigt plus tar evigheter att komma fram...

Snudd på att man tjänar in mellanskillnaden mot Norwegians billigaste biljetter på att man blir mindre jetlaggagd och kommer fram i bättre form? ;)
 

NyfikenGrau

Medlem
Tror speciellt på direktlinjen till Puerto Rico, dels känns det som att det fortfarande är underskott på bolag som flyger dit direkt, dels verkar det som att åtminstone Air Berlins linjer dit härifrån Tyskland går så bra att även Lufthansa nu ger sig in på marknaden för budgetflyg till Karibien. Så uppenbarligen finns det en rätt stor efterfrågan i det här segmentet som ännu inte är mättad.

OM jag skulle åka på kryssning från San Juan skulle jag absolut överväga det här alternativet istf att riskera att missa planbyten när jag ändå bara ska positionera mig inför själva kryssningen.
 

toer00

Medlem
Tror speciellt på direktlinjen till Puerto Rico, dels känns det som att det fortfarande är underskott på bolag som flyger dit direkt, dels verkar det som att åtminstone Air Berlins linjer dit härifrån Tyskland går så bra att även Lufthansa nu ger sig in på marknaden för budgetflyg till Karibien. Så uppenbarligen finns det en rätt stor efterfrågan i det här segmentet som ännu inte är mättad.

OM jag skulle åka på kryssning från San Juan skulle jag absolut överväga det här alternativet istf att riskera att missa planbyten när jag ändå bara ska positionera mig inför själva kryssningen.

Problemet är bara att du lär missa båten med Norwegian så lägg på 1 v före 1 v efter för att ha lite marginal... ;)
 

Claes L

Medlem
Direkt I all ära (personligen är det inte ett stort argument)... Men nu tycker jag inte riktigt man kan jämföra Norwegian Premium och UA C eller SAS C (speciellt inte nya). Det är rätt stor skillnad på stol och service, t.ex. får du bara gratis vin till maten.... och stolen är ju jämförbar med SAS Plus inte C...
 

sembl

Medlem
Puerto Rico är väldigt trevligt om man lämnar off beaten path och San Juan. De flesta stannar där om man nu skall hoppa på en kryssning. På västsidan finns det en liten sömnlös håla some heter Rincon men är ett surfparadis. Jag skulle säga att Puerto Rico är mer ett ställe som är lämpat för mycket aktiviteter än azurblå laguner. Vandra i jungeln är en annan populär grej där.
 
Toppen