Norwegian introducerar fast track även för inrikesresor på Arlanda och Landvetter

Diskussion i 'Övriga nordiska flygbolag' startad av BusinessClass, 24 Augusti 2015.

1. BusinessClass

BusinessClass Redaktör

Norwegian fast track

För ett drygt år sedan öppnade SAS en fast track-kanal för inrikespassagerare på Arlanda terminal 4, och nu följer Norwegian efter. Reser man på en Norwegian Fullflexbiljett kan man nu även få snabbare passage genom säkerhetskontrollen vid inrikesresor, reser man på en Lowfarebiljett finns detta att köpa till som tillval. Alla som har företagsavtal med…

Se hela inlägget

2. ....och naturligtvis gäller det även på Göteborg Landvetter Airport. Nu har följande bolag avtal med oss: SAS, Norwegian, Finnair, AirBerlin.

- Fredrik

David, SvartMjolk, 011430121 och 1 annan gillar detta.
  3. iRobert

iRobert Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Rätt skeptisk till detta. Förr eller senare är det inte Fast Track längre, utan Just Another Line.. På Landvetter är Fast Track inte ens en dedikerad kö utan flyter samman med en ordinarie, där folk ibland är allt annat än villiga att släppa någon före sig efter att ha köat X antal minuter (vilket jag kan ha förståelse för.)

MarcusC, henke12, Aurora och 2 andra gillar detta.
  4. mha321

mha321 Medlem

Fördelen på GOT är att man ser hur lång kön är i den vanliga och kan helt enkelt gå in där istället om kön i fasttrack är för lång.

ARN ser man ju inte hur lång fasttrack-kön är innan man går in i den....

5. Hej, hade vi haft utrymmet klart nu så hade vi självklart erbjudit en fullskalig Fast Track produkt. Just nu har vi Priority Security Lane, men självklart så tittar vi på andra bättre lösningar.

-Fredrik

mha321 och Robin Nilsson gillar detta.
  6. thsred

thsred Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Problemet är väl inte om den är helt separat utan att om köerna går ihop så måste någon se till att de som står i den prioriterade kön verkligen blir prioriterade och får gå före de som står i den vanliga kön.

iRobert gillar detta.
  7. henke12

henke12 Medlem

Land:
    Sverige Sverige

@GOT Landvetter Airport

Precis, jag har själv råkat ut för detta. Bli mer eller mindre uttittad och även "tillrättavisad" då jag "tränger mig" känns inte så premium.

simonbertilsson, iRobert och mha321 gillar detta.
  8. JPMorgan

JPMorgan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Oj vad många som 'går fel' och chansar att komma in via fasttracken med Norwegian biljetter. Vakten verkade inte heller ha koll då han frågade om dom var guldkunder.

9. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I Göteborg bor det bara stolta arbetare. Vi arbetar alla på Volvo eller varvet. Ingen är viktigare än någon annan.

Kiev, henke12 och Cristoffer Cedergren gillar detta.
  10. JPMorgan

JPMorgan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De få gångerna jag har vägarna förbi försöker jag spela viktig och tränger mig förbi. Tyvär har ingen arbetare tillrättavisat mig ännu :p

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!