Norwegian (igen). Avgift för flygbyte?!

Diskussion i 'Övriga nordiska flygbolag' startad av Johan Hbg, 9 Mars 2016.

1. Johan Hbg

Johan Hbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mycket har man sett, men det här var det konstigaste hittills. Iallafall för mig. Nån som sett något värre kanske? Och vilka små detaljer är det norrmännen refererar till egentligen.

Bifogade filer:

Gus och Jakob Österberg gillar detta.
  2. NotRyan

NotRyan Medlem

Det kostar ju för flygbolaget att hantera bagagetransfer, att hantera bagage som kanske inte hinner med nästa plan, boka om passagerare med försenade inkommande plan. Du vet allt sånt där som riktiga flygbolag bara fixar åt dig...

Sensmoral: Man-bokar-INTE-fulflyg...

Thomasn, chazzie, Nystrom och 6 andra gillar detta.
  3. Johan Hbg

Johan Hbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den är ju given, gjorde bara en provbokning till Florida för att kolla läget lite. Våra vänner har snackat sig varma om Norwegian, så jag var bara tvungen. Men var värre än jag trodde, flera tusen extra var väg. Trodde lockpriser var förbjudna. :)

4. Gäller detta bara på långlinje eller även inom Europa? De är ju sällan så billiga att de "vinner" mot SAS om man lägger till denna anslutningsavgift.

Flyger faktiskt med Norwegian från Paris någon gång i April då jag maximerade sista dagen då. Air France påvägen dit...
    Ska säkert gå bra - direktflyg o endast handbagage.

Håller mig nog till andra bolag när jag behöver anslutningsflyg.....detta verkar väl magstarkt. Bara att klicka i alla tillval är ju irriterande.

5. Johan Hbg

Johan Hbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tyvärr tror jag de flesta vanliga människor som går via Momondo (lockpriser alltså) inte reflekterar över detta och avbryter bokningen.
    "Är väl inte så farligt med flera hundra i extraavgifter hit och dit, det är ju lågprisflyg vi har hittat!"

6. Moco

Moco Medlem

Det gäller även inom Europa. Var en nyligen en artikel om en kvinna som råkat ut för dessa sjuka avgifter när hon ofrivilligt ombokats av Norwegian pga något strul.

Boka aldrig med dessa flummare.

magost, Palazzi, Jakob Österberg och 2 andra gillar detta.
  7. Nystrom

Nystrom Medlem

Ser fram mot den dag då folk börjar tänka med hjärnan i stället för plånboken. Visst låter biljettpris på 399 kr jättebilligt men det är långt ifrån 399 kr när bokningen är klar med alla "extrakostnader" som tillkommer. Förstår att resenärer blir förbannade på DY när det krånglar men det förvånar mig att så få tar lärdom av det

NotRyan, 011430121 och Johan Hbg gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!