Norwegian - gratis Wi-Fi är inte sant...

Diskussion i 'Övriga nordiska flygbolag' startad av Tommy Palomäki, 13 Augusti 2012.

1. Tommy Palomäki

Tommy Palomäki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har råkat flyga ett antal gånger med DY på route ARN-HEL och tänkte använda mina insamlade DY CashPoints till en resa till Köpenhamn.

Kikade lite olika alternativ och märkte att DY har justerat sina biljettpriserna så att när du har avgång utan Wi-Fi så är resan 10kr billigare än med avgång med flygplan som har Wi-Fi. Alltså det är inte gratis att surfa utan DY bakat det resan i biljettpriset. Samma 10kr gäller också för full flex biljetter.

Skatterna och bränsletillägg är det samma oavsett avgång.

Se bild nedan...

2012-08-13 23-44-28.png

2. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gratis betyder väl alltid inbakad i priset när det gäller flygbiljetter. Om vi inte pratar gratis flygbiljetter.

3. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är ju fortfarande gratis/inkluderat i priset!! Att Norwegian inser att om man levererar en "sämre produkt" så får man ta lite mindre betalt för den är ju bara ett tecken på sunt förnuft. Inte någonstans läggs det på en avgift som inte låg med i priset som annonserades = wifi kostar inget extra. :)

4. Jag håller med andra. Det ingår i priset och betalar man inte extra för att använda den.
    Bränsletillägg är mycket värre än så. Man kan inte flyga utan att betala ändå kallar de tillägg...

5. Tommy Palomäki

Tommy Palomäki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hör vad ni säger. Förstår och vi lägger ner diskussionen.

6. Miljon3

Miljon3 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om 10 kr för wifi är tillräckligt för att bry sig så kan jag säga att snitttiden på ikke wifi är snabbare

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!