Senaste nytt

Norwegian flyger till Thailand på 4 timmar

Alla andra dagar landar den här flighten kl 09:10...

b4fc30ab6d2858307b8391c7e23f978d.png
 

Dr. Miles

Expert
Läge att boka en biljett och sen begära EU-kompensation när man kommer fram 6 timmar efter tidtabellen då.
Ta ner hela släkten och agera hjälp åt dem för 30% av kompensationen ;)
Problemet är att man inte kommer att få någon ersättning ifall de ankommer någorlunda i tid enligt annonserade tidtabellen.
Hur flygbolag/resebyrå har räknat flygtiden är inte helt relevant.
 

Thornado

Medlem
Problemet är att man inte kommer att få någon ersättning ifall de ankommer någorlunda i tid enligt annonserade tidtabellen.
Hur flygbolag/resebyrå har räknat flygtiden är inte helt relevant.

Javisst är det så, men om vi tar första exemplet i ursprungsposten så är ju ankomsttiden enligt den tidtabellen verkligen 4h25min efter avgång från Sverige, så de lär inte komma fram enligt tidtabell.

(Nu vet vi förstås inte varifrån denna screenshot kommer, om den kommer från Norwegian själva eller från någon OTA som kan vara de som har klantat sig med någon tidszonomvandling).
 
Javisst är det så, men om vi tar första exemplet i ursprungsposten så är ju ankomsttiden enligt den tidtabellen verkligen 4h25min efter avgång från Sverige, så de lär inte komma fram enligt tidtabell.

(Nu vet vi förstås inte varifrån denna screenshot kommer, om den kommer från Norwegian själva eller från någon OTA som kan vara de som har klantat sig med någon tidszonomvandling).

Ja det är hos flygresor.se som klantat till det :)
Tyckte ändå att det var roligt + att det raserade hela min filtering på "snabbaste" resan. Norweigen syntes överallt. Bra marknadsföring om inte annat...
 

Dr. Miles

Expert
Javisst är det så, men om vi tar första exemplet i ursprungsposten så är ju ankomsttiden enligt den tidtabellen verkligen 4h25min efter avgång från Sverige, så de lär inte komma fram enligt tidtabell.
Om de ankommer till Krabi kl. 03:10 den 23:e feb (eller inom ersättningsgränsen) så har de ankommit enligt tidtabell, därför de inte är ersättningsskyldiga.

Om jag minns rätt, förseningen räknas antingen från avgångstid eller ankomsttid enligt EU 261/2004.
 

Valley

Medlem
Om de ankommer till Krabi kl. 03:10 den 23:e feb (eller inom ersättningsgränsen) så har de ankommit enligt tidtabell, därför de inte är ersättningsskyldiga.

Om jag minns rätt, förseningen räknas antingen från avgångstid eller ankomsttid enligt EU 261/2004.

Utifrån den tidtabellbestämda avgångstiden. Så det är kört med ersättning så länge den håller sig inom ramarna
 
Toppen