011430121
Medlem
Enligt CHECK-IN.dk så har nu Norwegian tillstånd att flyga över Ryssland på linjen Oslo-Bangkok, men fortfarande får linjerna från Stockholm och Köpenhamn ta en omväg på ca.1 timme.
Har personligen aldrig förstått varför DY inte har haft tillstånd att flyga över Ryssland, något politiskt är det har jag förstått, har aldrig kunnat läst mig till detta. Nu kommer svaret på BC följ trådarna längre ner!
Om nu detta inte är en engångsföreteelse så öppnar detta upp för DY att öka på Asien från Skandinavien.
Även från de nya 787 baserna i Amsterdam, Paris och London Gatwick berörs om DY får tillstånd att ta genvägen över Ryssland till vissa Asien destinationer.
Personligen är jag lite rätt för att om det nu blir så att DY tillåts att flyga över Ryssland så kan det ev. bromsa SAS planer på att börja flyga fler linjer österut.
DY har många 787-9 på väg in och dessa måste ju få linjer att utnyttjas på, sedan tals det om att sätt in A321neo på långlinjer.
Det kommer att bli intressant att se hur flygmarknaden kommer att se ut om 7-10 år.
Har personligen aldrig förstått varför DY inte har haft tillstånd att flyga över Ryssland, något politiskt är det har jag förstått, har aldrig kunnat läst mig till detta. Nu kommer svaret på BC följ trådarna längre ner!
Om nu detta inte är en engångsföreteelse så öppnar detta upp för DY att öka på Asien från Skandinavien.
Även från de nya 787 baserna i Amsterdam, Paris och London Gatwick berörs om DY får tillstånd att ta genvägen över Ryssland till vissa Asien destinationer.
Personligen är jag lite rätt för att om det nu blir så att DY tillåts att flyga över Ryssland så kan det ev. bromsa SAS planer på att börja flyga fler linjer österut.
DY har många 787-9 på väg in och dessa måste ju få linjer att utnyttjas på, sedan tals det om att sätt in A321neo på långlinjer.
Det kommer att bli intressant att se hur flygmarknaden kommer att se ut om 7-10 år.