Senaste nytt

Norwegian Dubai - Stockholm, Problemlinje?

011430121

Medlem
Om jag har förstått det hela, så flyger Norwegian med ca 160 pax på returen och vid några tillfällen så har man även lämnat kvar bagage i Dubai för att inte få för tung maskin.
 

mha321

Medlem
Om man gör diversion 1-2 gånger i veckan så skulle jag knappast säga att det beror på väder i form av extraordinära omständigheter.
Sedan är väl frågan hur väl planerat stoppet är. Om de har förberedda rutiner på flygplatserna kostar det väl knappast tillräckligt mycket tid för att förseningen nödvändigtvis ska nå upp till tidsgränsen för kompensation? Det är ju en ganska lång flygning...
 

fcx

Medlem
Sedan är väl frågan hur väl planerat stoppet är. Om de har förberedda rutiner på flygplatserna kostar det väl knappast tillräckligt mycket tid för att förseningen nödvändigtvis ska nå upp till tidsgränsen för kompensation? Det är ju en ganska lång flygning...

Håller med, att tanka borde ta max en timme. Däremot kan ju det vara tillräckligt länge för att man ska missa en anslutning och få en följdförsening...
 

Agö

Medlem
Jo, för resor till/från Norden/Europa med egna flygningar.
Finns massa roliga grejer, t.ex. Dubai-Malaga via Helsingfors eller Stockholm.

upload_2017-1-2_18-27-4.png
 

Najk

Medlem
Håller med, att tanka borde ta max en timme. Däremot kan ju det vara tillräckligt länge för att man ska missa en anslutning och få en följdförsening...

Det är vad jag vet väldigt planerat. Vad jag hört så är det planerad mellanlandning i Riga inatt, pga starka vindar.
 

AABack2ARN

Medlem
Planet gick i alla fall ner i Riga på resan hem inatt. Dvs det flyg som avgick från DXB klockan 0200 2017JAN02 lokal tid. Om det gäller för planet som lämnar DXB 2017JAN03 framgår ännu inte DYs hemsida.
 
Toppen